Comarch otwiera biuro w Japonii

Comarch - globalny producent i dostawca usług oraz rozwiązań z branży IT - podjął strategiczną decyzję o wzmocnieniu swojej obecności na rynkach azjatyckich i otworzył spółkę w Tokio w Japonii.

Comarch - globalny producent i dostawca usług oraz rozwiązań z branży IT -  podjął strategiczną decyzję o wzmocnieniu swojej obecności na rynkach azjatyckich i otworzył spółkę w Tokio w Japonii.

To kolejny kraj z Dalekiego Wschodu, po Malezji i Szanghaju, w którym Comarch uruchomił biuro. Ponadto w Kuala Lumpur, Singapurze i Szanghaju zlokalizowane są azjatyckie centra danych Comarch.

Aktywność promocyjna i sprzedażowa japońskiej spółki Comarch będzie koncentrować się na rozwiązaniach skierowanych do sektora telekomunikacji, finansów oraz usług.

Administracyjnie Comarch jest obecny na Dalekim Wschodzie od 2009 roku, kiedy została zarejestrowana spółka w Chinach. W 2015 roku ruszyło biuro w Malezji. Działalność biznesowa rozwijana jest wśród klientów z branży bankowej, rynku nieruchomości oraz turystyki. Wśród azjatyckich firm korzystających z innowacyjnych rozwiązań Comarch są malezyjski Air Asia, CEBU Pacific (Filipiny), Vingroup (Wietnam) i TMB Bank (Tajlandia). Comarch obsługuje również firmy, prowadzące działalność w Japonii. Przychody Comarch z rynku azjatyckiego w 2016 roku wyniosły ponad 47 mln zł.

Reklama

Comarch jest rozpoznawalnym globalnie producentem systemów informatycznych. W ostatnim czasie stał się producentem innowacyjnych urządzeń elektronicznych do zdalnego monitoringu zdrowia oraz z zakresu Internetu rzeczy (ang. IoT). Wiele produktów Comarch, m.in. rozwiązania lojalnościowe czy systemy bilingowe OSS/BSS, znajduje uznanie wiodących firm analitycznych takich jak Gartner czy IDC i regularnie pojawiają się one w zestawieniach najlepszych rozwiązań dostępnych na rynku.

- Japonia ro wciąż jeden z najbogatszych i najbardziej innowacyjnych krajów na świecie. Gospodarka w znacznym stopniu rozwija się w oparciu o rozwiązania informatyczne, które są obecne niemal w każdej branży. Dlatego firmy IT dynamicznie rozbudowują jednostki badawcze, zwiększają budżety na inwestycje w badania i rozwój oraz prześcigają się w liczbie zarejestrowanych patentów. Za sprawą tej dynamiki Japonia jest bardzo konkurencyjnym rynkiem. Ale Comarch udowadnia, że potrafi rywalizować z największymi graczami z branży IT. Obecnie realizujemy projekty i wdrożenia w ponad 60 krajach na całym świecie i blisko 60 proc. globalnych przychodów Comarch pochodzi z rynków zagranicznych. Z rynku azjatyckiego w 2016 roku wyniosły ponad 47 mln zł, a w pierwszym półroczu 2017 przekroczyły 19 mln złotych. Ten rok 2017 planujemy zamknąć z lepszym wynikiem niż poprzedni - mówi Paweł Kłęczek, dyrektor zarządzający Comarch w Japonii.

Zespół Comarch w Japonii będzie składał się z konsultantów i handlowców specjalizujących się w systemach informatycznych dla dostawców usług telekomunikacyjnych, rozwiązaniach lojalnościowych i produktach wspomagających zarządzanie relacjami z klientami (CRM) a także usługach outsourcingowych, infrastrukturze IT i usługach Data Center. Ponadto Comarch będzie skupiał się na rozwoju i sprzedaży systemów informatycznych dla instytucji finansowych oraz ubezpieczeniowych.

- - - - - -

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Prowadzi projekty dla czołowych marek z polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 60 krajach na 5 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Goodyear, Pepsi, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN czy MTS, BNP Paribas Fortis, Alior Bank SA (Carlo Tassara Group), Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes,BRE Bank,BZ WBK (Grupa Santander), CitiFinancial (Citigroup), Delta Lloyd Life, Deutsche Bank PBC, ING Insurance.

Zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 "Computerworld", IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje 10-15 proc. przychodów w projekty innowacyjne. W 2016 r. była to kwota 169 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 5400 ekspertów, w 90 biurach w 31 krajach od Japonii, przez Bliski Wschód i Europę aż po Chile.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »