Cyfrowy Polsat liczy na milion

Cyfrowy Polsat, który pokazał dobre wyniki w II kwartale 2008 roku, a ARPU zwiększyło się o 1,7 proc. do 35,3 zł, pracuje nad dalszą poprawą tego wskaźnika - poinformował PAP Dominik Libicki, prezes spółki.

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł rdr w II kwartale tego roku o 67,7 proc. do 79,8 mln zł, a zysk operacyjny o 81,1 proc. do 99,4 mln zł. Przychody z działalności operacyjnej zwiększyły się o 60,2 proc. do 277,3 mln zł. "Nasze wyniki są efektem strategii stałego stabilnego wzrostu, która zakłada, że każdy kwartał będzie lepszy od poprzedniego. Bezpośrednio na wynik na EBITDA ma wpływ ilość cyklicznie pozyskanych abonentów. W II kwartale pozyskaliśmy ponad 100 tys. abonentów. Sezonowo IV kwartał jest dla nas pod tym względem najlepszy, ale rosną też koszty w związku z pozyskaniem dużej liczny abonentów" - powiedział PAP Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Reklama

Na koniec I półrocza Cyfrowy Polsat miał 2.287.656 abonentów, 46,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Na koniec I kwartału 2008 liczba abonentów wyniosła 2.187.230. Średnie ARPU, czyli miesięczny przychód na abonenta wzrósł rdr w II kwartale 2008 o 1,7 proc. do 35,3 zł, podczas gdy w pierwszym kwartale było to 33,8 zł. Na pytanie, czy ARPU będzie dalej rosło Libicki odpowiedział: "Bardzo ciężko nad tym pracujemy. Pozytywny wpływ na ARP-u miały trzy nowe pakiety premium z HBO, wprowadzone na początku roku". Libicki podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że Cyfrowy Polsat planuje w IV kwartale rozpocząć podawanie prognoz wyników finansowych.

Cyfrowy Polsat, który pod koniec czerwca rozpoczął świadczenie usług jako operator wirtualnej sieci komórkowej (MVNO), nie spodziewa się pozyskania do końca 2008 roku 1 mln klientów, która to liczba miałaby spowodować, że projekt ten będzie miał pozytywną EBITDA.

"W dniu 30 czerwca 2008 roku rozpoczęliśmy oferowanie usług operatora wirtualnej sieci komórkowej. Oczekujemy iż w okresie od momentu uruchomienia tej usługi do momentu pozyskania 1.000.000 abonentów tej usługi, koszty prowadzenia usług telefonicznych będą wyższe od przychodów osiąganych z tej działalności, co oznacza iż osiągane przez nią zysk operacyjny i EBITDA będą miały negatywny wpływ na osiągane przez Grupę Kapitałową zysk operacyjny i EBITDA" - podał Cyfrowy Polsat w raporcie kwartalnym.

Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu poinformował PAP, że spółka zakłada stopniowe pozyskiwanie klientów telefonii mobilnej.

"Wystartowaliśmy tylko z ofertą pre-paidową bez żadnej reklamy. We wrześniu planujemy start post-paidu i start kampanii reklamowej. Zakładamy stopniowe pozyskiwanie klientów" - powiedział.

Na pytanie kiedy Cyfrowy Polsat będzie 1 mln klientów tego projektu prezes odpowiedział: "Nie należy się tego spodziewać w tym roku". Cyfrowy Polsat uruchomił usługę telefonii komórkowej w oparciu o sieć radiową Polskiej Telefonii Cyfrowej. Spółka zaprojektowała własną sieć telekomunikacyjn i będzie działać w oparciu o własny kod dostępu PL12, własne punkty styku i umowy interconnectowe. Cyfrowy Polsat posiada również własny system billingowy i CRM.

Wcześniej Libicki mówił PAP, że sieć dystrybucji, w której dostępna będzie nowa usługa Cyfrowego Polsatu będzie stopniowo poszerzana.

Doładowanie kart pre-paidowych Cyfrowego Polsatu jest obecnie możliwe w około 20 tys. punktów sprzedaży detalicznej, a na koniec tego roku ma to być 40 tys. punktów. Post-paid ma być dostępny początkowo w 400 punktach, do końca roku w 800 punktach.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PAP | Cyfrowy Polsat | Polsat | NAD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »