Dalszy dynamiczny rozwój Grupy Orbis

Wynik finansowy pozostaje na bardzo dobrym poziomie - wzrost przychodów o 6,3% do 1.101,5 mln zł. Wzrost wyniku operacyjnego na wszystkich rynkach regionu Europy Wschodniej (łączny wzrost wskaźnika RevPAR o 6,6% spowodowany wzrostem średniej ceny za pokój (ARR) o 5,1% w ujęciu like-for-like). Dynamiczny rozwój sieci hoteli na strategicznych rynkach geograficznych oraz poszukiwanie nowych lokalizacji. Program Heartist® wspomaga nowe podejście do kultury korporacyjnej w Orbisie

Wynik finansowy pozostaje na bardzo dobrym poziomie - wzrost przychodów o 6,3% do  1.101,5 mln zł. Wzrost wyniku operacyjnego na wszystkich rynkach regionu Europy Wschodniej (łączny wzrost wskaźnika RevPAR o 6,6% spowodowany wzrostem średniej ceny za pokój (ARR) o 5,1% w ujęciu like-for-like). Dynamiczny rozwój sieci hoteli na strategicznych rynkach geograficznych oraz poszukiwanie nowych lokalizacji. Program Heartist® wspomaga nowe podejście do kultury korporacyjnej w Orbisie

Aparthotels Adagio® - nowa marka w portfolio Orbisu

"Wyniki za 9 miesięcy 2017 roku w pełni potwierdzają słuszność modelu biznesowego przyjętego przez Orbis, a także siłę realizowanej strategii. Spółka w pełni wykorzystała sprzyjający klimat gospodarczy i dzięki swojej strategii biznesowej osiągnęła bardzo dobre wyniki. " - Powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis SA.

WYNIKI

Znaczącą poprawę wyniku finansowego odzwierciedla wzrost przychodów ze sprzedaży netto o 6,3% do poziomu 1.101,5 mln zł i wzrost wskaźnika EBITDAR o 10,4% (do poziomu 416,2 mln zł) w porównaniu do 9 miesięcy 2016 r. Wskaźnik EBITDA operacyjna ukształtował się na poziomie 366,8 mln zł, co stanowi dwucyfrowy wzrost (21,1%) w porównaniu do roku ubiegłego.

Reklama

Na większości kluczowych rynków Grupa Orbis osiągnęła również znaczący wzrost wyniku operacyjnego. Wskaźnik przychodu na dostępny pokój (RevPAR) w całej Grupie wzrósł o 6,6% do poziomu 186,6 mln zł, odzwierciadlając silny wzrost średniej ceny za pokój (ARR) na wszystkich rynkach regionu Europy Wschodniej. Wyniki osiągane przez Grupę w kolejnych kwartałach i realizowany model biznesowy systematycznie wzmacniają wiodącą pozycję Orbisu na rynku hotelowym w Europie Wschodniej.

PORTFOLIO

Orbis stale zwiększa swoją obecności na strategicznych rynkach geograficznych i poszukuje lokalizacji o dużym potencjale rozwojowym. W trzecim kwartale 2017 roku do Grupy dołączyły 3 hotele (310 pokoi) w modelu "asset light", dzięki którym Grupa weszła na nowe rynki w Serbii oraz w Bośni i Hercegowinie. Podpisano również 5 nowych umów franczyzy na hotele o łącznej liczbie 610 pokoi. Hotele te dołączą do Grupy w nadchodzących latach.

Model "asset light" będący strategicznym filarem planów rozwojowych Spółki zapewnia nie tylko zyski finansowe, lecz także korzyści pozafinansowe. Nowe hotele wchodzące w skład Grupy zwiększają i wzmacniają świadomość marek hotelowych wśród gości, zapewniają dywersyfikację sieci hoteli, budują siłę programu lojalnościowego i renomę Orbisu. Dlatego właśnie Grupa wzbogaca ofertę rozwijając sieć hoteli poprzez franczyzę i umowy o zarządzanie. Orbis nadal inwestuje we własne hotele - obecnie realizuje 6 projektów, (łącznie 906 pokoi), z których 4 to nowowybudowane hotele, a 2, to hotele w trakcie gruntownej modernizacji. Spółka realizuje szeroko zakrojony, ambitny plan rozwoju, obejmujący łącznie 42 hotele z ponad 5 100 pokojami w okresie najbliższych 3 lat. Z uwagi na bardzo dobrą sytuację finansową, Orbis aktywnie poszukuje nowych możliwości rozwoju i interesujących lokalizacji. Dzięki powiększeniu portfolio o nową markę Aparthotels Adagio® (wiodąca marka w segmencie aparthoteli w Europie) Grupa Orbis zdywersyfikuje rozwój swojej sieci i wejdzie na rynek aparthoteli, co będzie dźwignią jej dalszego rozwoju.

"Chciałbym wyrazić satysfakcję z wyników Orbisu za okres 9 miesięcy 2017 roku. Nasze wyniki operacyjne są bardzo dobre, osiągamy założone cele, w związku z czym potwierdzamy realizację wyniku operacyjnego EBITDA Orbisu w 2017 roku określonego w lipcu. Przed nami wciąż ambitne plany i zamierzenia w zakresie rozwoju sieci hoteli i dalszego podnoszenia efektywności Grupy."- Podsumował Gilles Clavie.

 
Wyniki finansowe i operacyjne
Grupa Hotelowa Orbis	9M 2017	9M 2016	zmiana
			
Operacyjne	 	 	 
Frekwencja w %	74,8%	73,7%	1,1 p.p.
Średnia cena za pokój (ARR) bez VAT w zł	249,6	237,4	5,1%
Przychód na 1 dostępny pokój (RevPAR) w zł	186,6	175,1	6,6%
Finansowe m PLN	 	 	 
Przychody netto ze sprzedaży	1 101,5	1 036,20	6,3%
EBITDAR	416,2	376,9	10,4%
EBITDA operacyjna	366,8	302,8	21,1%
Zysk przed opodatkowaniem	231,8	183,6	26,3%

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca ponad 20 000 pokoi w 120 hotelach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget. Od 1997 roku Orbis SA jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Partnerem strategicznym Orbisu jest

AccorHotels jest wiodącą na świecie grupą hotelową działającą na rynku turystyki i usług lifestylowych, która proponuje podróżującym innowacyjne rozwiązania cyfrowe. Grupa oferuje wyjątkowe doświadczenia z pobytu w ponad 4100 hotelach, kurortach, rezydencjach i 3 000 najwspanialszych prywatnych domach na całym świecie. AccorHotels działa w 95 krajach korzystając ze swojego podwójnego doświadczenia inwestora i operatora hoteli, prowadząc działalność za pośrednictwem HotelServices i HotelInvest.

Grupa AccorHotels aktywnie działa wśród społeczności lokalnych i jest zaangażowana w realizację zadań z zakresu zrównoważonego rozwoju i zobowiązań solidarnościowych poprzez wdrażanie programu PLANET 21, w ramach którego pracownicy, goście i partnerzy wspólnie przyczyniają się do osiągania zrównoważonego wzrostu.

Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »