Dino Polska SA po I kwartale 2018 r.

Na koniec marca 2018 roku sieć Dino liczyła 800 marketów, o 161 więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W I kwartale 2018 r. otwartych zostało 25 nowych sklepów. Pierwszy kwartał 2018 r. to także okres zwiększonej liczby odwiedzin klientów i rosnącej wartości zakupów w sklepach Dino.

Na koniec marca 2018 roku sieć Dino liczyła 800 marketów, o 161 więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W I kwartale 2018 r. otwartych zostało 25 nowych sklepów. Pierwszy kwartał 2018 r. to także okres zwiększonej liczby odwiedzin klientów i rosnącej wartości zakupów w sklepach Dino.

W I kwartale 2018 r. skonsolidowane przychody Dino Polska wyniosły 1286 mln zł i były o 375 mln zł (41,2 proc.) wyższe niż rok wcześniej. Znacząca poprawa przychodów ze sprzedaży jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe markety oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kw. 2018 r. 20,3 proc., podczas gdy w I kw. 2017 r. było to 12,6 proc. Istotnym czynnikiem wpływającym na wysoki poziom sprzedaży LfL w I kwartale 2018 r. były wzmożone zakupy klientów realizowane w związku ze Świętami Wielkanocnymi.

Reklama

W 2017 r. efekt ten był widoczny w II kwartale. Wraz z rosnącą skalą Grupa Dino odnotowuje wyższą, stopniowo rosnącą rentowność działalności. Marża EBITDA po I kwartale 2018 r. wyniosła 8,1 proc. i była o 0,6 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 r.

Dino Polska kontynuuje szybki rozwój sieci, otwierając nowe sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec I kwartału 2018 r. Grupa miała 800 sklepów, co oznacza 25 otwarć w okresie trzech miesięcy 2018 r. Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino na koniec marca 2018 r. wzrosła o 26 proc. rok do roku, do 305,4 tys. mkw. Dino Polska, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 sklepów do końca 2020 roku.

Dalszą ekspansję sieci wspierać będzie budowane właśnie czwarte centrum dystrybucyjne w regionie Dolnego Śląska, w Rzeszotarach. Magazyn o powierzchni 45.000 mkw. zostanie uruchomiony w III kwartale 2018 roku. Docelowo na terenie magazynu zatrudnienie znajdzie około 300 osób oraz dodatkowo, przy pracach związanych z transportem, ok. 180 osób.

- Z początkiem roku rozpoczęliśmy budowę nowego centrum dystrybucyjnego. Jest to ważna dla nas inwestycja, która pomoże dotrzeć sklepom Dino do kolejnych miejscowości w zachodniej Polsce. Dziś nasza sieć liczy ponad 800 marketów. Dalszy wzrost skali działalności i obsługa rosnącej liczby sklepów wymaga kolejnych inwestycji. Stąd decyzja o budowie nowego magazynu zlokalizowanego na Dolnym Śląsku, który jest drugim po Wielkopolsce regionem pod względem liczby sklepów Dino - mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska SA.

Dalszemu rozwojowi sieci Dino sprzyja rosnący rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce oraz korzystne otoczenie makroekonomiczne.

Dobra koniunktura na rynku pracy, rosnące dochody zwiększające siłę nabywczą Polaków, dynamika cen konsumpcyjnych wspierają cały sektor, jak i segment Dino - średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów.

Według NBP (prognozy na koniec marca 2018 r.), wzrost gospodarczy Polski wyniesie 4,2 proc. w 2018 r. r. oraz 3,8 proc. w 2019 r. Komisja Europejska prognozuje wzrost polskiej gospodarki na poziomie 4,3 proc. w 2018 r. i 3,7 proc. w 2019 r. Z raportu KE wynika, że głównym motorem wzrostu pozostanie konsumpcja prywatna.

- 2018 rok rozpoczęliśmy wysoką, 41-procentową dynamiką sprzedaży. Dobre wyniki Grupy Dino to efekt przyjętego przez nas modelu biznesowego, unikalnego formatu sklepów Dino i ich rosnącej liczby. Na wyniki trzech miesięcy 2018 roku pozytywny wpływ miały także zakupy konsumenckie przed świętami wielkanocnymi. Sukcesywnie otwieramy nowe sklepy. W tym roku chcemy, by liczba nowo otwartych placówek była większa niż w 2017 roku. Obserwujemy dobre perspektywy rynkowe, w gospodarce europejskiej i polskiej trwa ożywienie, co sprzyja rosnącemu popytowi konsumpcyjnemu - mówi Szymon Piduch.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »