DM Banku BPS rekomenduje "kupuj" Coliana

Analitycy DM Banku BPS, w raporcie z 30 czerwca, wydali rekomendację "kupuj" dla spółki Colian, a cenę docelową wyznaczyli na 4,15 zł.

Analitycy DM Banku BPS, w raporcie z 30 czerwca, wydali rekomendację "kupuj" dla spółki Colian, a cenę docelową wyznaczyli na 4,15 zł.

Uważamy, że walory spółki są ciekawą propozycją inwestycyjną i sądzimy, iż obecny poziom cenowy (pomimo wzrostu ceny od początku roku na poziomie 9%) w dalszym ciągu posiada potencjał wzrostowy, który szacujemy na 13,8% względem obecnej ceny 3,65 PLN. Biorąc pod uwagę średnią z dwóch prognoz wyznaczamy 12-to miesięczną cenę docelową na poziomie 4,15 PLN/akcję i rekomendujemy kupno walorów spożywczej spółki.

Spodziewamy się, iż w 2015 powinny zmaterializować się efekty restrukturyzacji (ograniczenie oferty asortymentowej w segmencie słodyczy, wprowadzenie napojów impulsowych oraz uporządkowanie w zakresie zarządzania markami; wprowadzenie marek parasolowych), co wraz z osiągnięciem efektu synergii po połączeniu z FC Solidarność oraz ze sprzyjającymi cenami surowców, powinno pozytywnie przełożyć się na wyniki grupy Colian. Zwracamy uwagę, iż akcje spółki od dłuższego czasu zachowywały się słabiej niż walory bezpośredniej konkurencji tj. Wawel. To sprawia, że spółka jest notowana z dyskontem do Wawelu zarówno na poziomie wskaźnika P/E'15=15,5x oraz EV/EBITDA'15=8,0x (odpowiednio 20% i 40%).W związku z bezpiecznym udziałem w sprzedaży (poniżej 10%) do Jeronimo Martins, uważamy ze Colian charakteryzuje się najmniejszym ryzykiem dotyczącym uzależnienia od sprzedaży do jednego klienta, co podnosi atrakcyjność inwestycji w walory spółki.

Reklama

Po okresie inwestycji (zakład w Bydgoszczy oraz nowa linia do napojów w Hellenie) spółka ogranicza nowe inwestycje i w ślad za tym zadłużenie. Dług netto na koniec 1Q'15 spadł do 4,3 mln PLN względem 27,7 mln PLN rok wcześniej.

Powyższe czynniki wraz z poprawą wyników w segmencie słodyczy oraz stałym zwiększaniu kontrybucji segmentu napojów do EBIT'u grupy powinny przełożyć się na trzycyfrową dynamikę zysku netto w roku 2015. Kolejnym czynnikiem świadczącym o atrakcyjności inwestycji w akcje spółki jest program skupu akcji własnych. Do 2020 grupa skupi do 10,27% podwyższonego kapitału własnego po maksymalnej cenie 6 PLN.

W całym 2015 oczekujemy wypracowania na poziomie grupy 923,3 mln PLN przychodów ze sprzedaży, które przy kosztach wytworzenia produkcji sprzedanej w wysokości 610,5 mln PLN spowodują, iż na poziome brutto sprzedaży Grupa Colian osiągnie 312,9 mln PLN zysku (+9,2% r/r) oraz 63,7 mln PLN zysku netto ze sprzedaży (+30,7% r/r ). Nasze prognozy na 2015 dotyczące zysku operacyjnego kształtują się na poziomie 57,8 mln PLN (+89,3% r/r) względem 30,6 mln PLN rok wcześniej. Po uwzględnieniu kosztów finansowych spodziewamy się, iż w 2015 Grupa wypracuje 45,4 mln PLN zysku netto (+118,5% r/r).

Wzrost przychodów w 2015 o 4,5% r/r wynikał będzie ze wzrostu sprzedaży w segmencie słodyczy do 645,6 mln PLN (+3% r/r), napojów do 117,1 mln PLN (+9,5% r/r) oraz kulinariów do 111,2 mln PLN (+7,1% r/r). Na sprzedaż w segmencie słodyczy w 2015 pozytywnie powinien wpływać wzrost wolumenów produkcji wynikający utworzenia marek parasolowych i ich silnej promocji. Dotyczy to marek: GOPLANA, GRZEŚKI, HELLENA i APETITA.

Zakładamy wzrost kosztów sprzedaży w 2015 o 5,5%, z czego na marketing przypadnie 40 mln PLN. Największy udział w budżecie marketingowym będzie miał segment słodyczy. Wzrost marży EBIT w 2015 do 6,3% z 3,46% w 2014, wynika z uporządkowania produkcji w grupie po połączeniu z FC Solidarność (konsolidacji produkcji w nowym zakładzie w Bydgoszczy), ograniczenia kosztów ogólnego zarządu oraz z uzyskania rentowności na poziomie operacyjnym w segmencie napojów, którego marża ZBzS za 12 miesięcy (T12M) po 1Q'15 wynosi 45,4%, a marża T12M EBIT 12,16%. Wypracowanie 51,2% marży ZBzS w 1Q'15 było możliwe dzięki sprzyjającej cenie cukru. Spodziewamy się, iż w kolejnych kwartałach br. marża ZBzS ulegnie obniżeniu do 45,8% w 2Q'15, 44% w 3Q'15 oraz 41,5% w ostatnim kwartale.

W szacunkach na 2015 uwzględniliśmy wydatki (CAPEX=33 mln PLN) związane z ostatnim procesem konsolidacji produkcji w segmencie słodyczy oraz inwestycjami w segmencie napojów (17 mln PLN), które powinny w 2016 roku wpłynąć na zwiększenie wykorzystania mocy produkcyjnych zakładu w Bydgoszczy oraz obniżyć koszty wytworzenia segmentu słodyczy. Pozostałe 16 mln PLN CAPEXU to nakłady odtworzeniowe.

Departament Analiz

Dom Maklerski Banku BPS S.A.

opr.MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kupujcie | kupować
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »