Esotiq zwołuje NWZA w sprawie emisji nowych akcji. Celem debiut na GPW

Na 7 kwietnia 2015 roku zwołane zostało nadzwyczajne walne zgromadzenie Esotiq & Henderson, podczas którego akcjonariusze spółki mają podjąć decyzję w sprawie nowej emisji akcji. Spółka planuje przeprowadzenie oferty publicznej w celu pozyskania środków w wysokości maksymalnie 16 mln zł.

Na 7 kwietnia 2015 roku zwołane zostało nadzwyczajne walne zgromadzenie Esotiq & Henderson, podczas którego akcjonariusze spółki mają podjąć decyzję w sprawie nowej emisji akcji. Spółka planuje przeprowadzenie oferty publicznej w celu pozyskania środków w wysokości maksymalnie 16 mln zł.

Środki z emisji, zgodnie z opublikowanym uzasadnieniem zarządu do projektów uchwał NWZA, miałyby zostać przeznaczone przede wszystkim na rozwój sieci salonów Esotiq w Polsce i za granicą, zwiększenie oferty kosmetyków, wprowadzenie nowych linii bielizny oraz nowej linii odzieżowej Eva Minge.

- Mamy ambitne plany rozwojowe, których celem jest wzrost wartości Esotiq & Henderson. Chcemy przedstawić je akcjonariuszom i uzyskać ich zgodę na pozyskanie środków umożliwiających szybszy rozwój Grupy - mówi Adam Skrzypek, prezes ESOTIQ & Henderson.

Jak wynika z projektów uchwał, nowo wyemitowane akcje serii F miałyby zostać zaoferowane z wyłączeniem prawa poboru w drodze oferty publicznej oraz wprowadzone do obrotu na rynku regulowanym GPW. Według zarządu ESOTIQ, pozbawienie dotychczasowych akcjonariuszy prawa poboru akcji nowej emisji jest uzasadnione interesem Spółki, bo umożliwi włączenie grupy nowych inwestorów w proces finansowania jej rozwoju.

Reklama

- Otwieramy kolejne punkty sprzedaży w Niemczech, a wkrótce ruszy tam także nasz sklep internetowy. Na marzec zaplanowaliśmy premierę nowej marki odzieżowej, która powstała w ścisłej współpracy ESOTIQ & Henderson z projektantką Ewą Minge. Będzie to produkt dizajnerski, ale w przystępnych cenach. Naszą grupą docelową są dotychczasowi klienci marki Esotiq. Tylko w I półroczu planujemy otwarcie 25 nowych punktów sprzedaży. Dokapitalizowanie spółki dawałoby możliwość sfinansowania dalszego rozwoju sieci sprzedaży i nowych marek - dodaje Adam Skrzypek, prezes ESOTIQ & Henderson.

Wyniki potwierdzają skuteczność strategii

Jak wynika z raportu okresowego z dnia 16 lutego 2015 r., przychody Esotiq & Henderson w IV kwartale 2014 roku wyniosły 26,838 mln zł i były wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku o 2 proc. (w IV kw. 2013 r. 26,242 mln zł). Znacznie wyższą dynamikę wzrostu spółka zanotowała narastająco, za cały 2014 r. W tym ujęciu przychody wzrosły do 105,075 mln zł z 89,851 mln zł w 2013 r., czyli o 17 proc. Zysk netto spółki Esotiq & Henderson w IV kwartale 2014 r. wyniósł 1,6 mln zł (wzrost o 8 proc., rok wcześniej 1,483 mln zł). Zysk netto spółki narastająco w 2014 roku wyniósł 5,215 mln zł i był wyższy aż o 48,44 proc. niż w 2013 r. (wówczas 3,513 mln zł).

W IV kwartale minionego roku Esotiq & Henderson otworzył dwa salony w Niemczech, w najlepszych Centrach Handlowych w Stuttgarcie: Milaneo oraz Gerber. Wkrótce ruszą kolejne. Rynek niemiecki jest bardzo ważny dla spółki, dlatego w I kwartale uruchomiony zostanie także salon internetowy na terenie Niemiec.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: esotiq | IPO
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »