Goodyear zbuduje zautomatyzowany zakład produkcji opon

Rozwój liczby modeli i opcji wyposażenia napędza popyt na opony najwyższej klasy * Innowacyjny proces produkcyjny Mercury umożliwi szybszą realizację zleceń klientów * Nowy zakład w Luksemburgu ma rozpocząć produkcję w 2019 roku.

W ramach rozwijania swojego modelu biznesowego, Goodyear Tire & Rubber Company ogłosił plany otwarcia nowego zakładu produkcyjnego w Luksemburgu, w którym zastosowany zostanie innowacyjny proces produkcyjny. Nowy zakład będzie wytwarzać opony najwyższej klasy.

Opatentowany proces produkcyjny pod nazwą Mercury opiera się na wysoce zautomatyzowanych, połączonych stacjach roboczych i stosuje technologię wytwarzania przyrostowego, która umożliwia wydajną produkcję opon wysokiej klasy w małych partiach bezpośrednio na żądanie klienta, zarówno na potrzeby montażu fabrycznego jak i wymiany opon.

Reklama

Prezes Goodyear Richard J. Kramer zapowiedział plany firmy podczas ceremonii położenia kamienia węgielnego pod budowę nowego zakładu.

- Proces produkcyjny Mercury jest odpowiedzią na rosnącą złożoność w branży oponiarskiej, powodowaną wzrostem liczby modeli i opcji dostępnych dla konsumentów - powiedział Kramer. - Technologia ta pozwala zwiększyć sprawność działania i elastyczność w zaspokajaniu rosnącego popytu na krótkie serie naszych opon premium, które będziemy dostarczać klientom na żądanie, szybciej niż kiedykolwiek.

- Mercury przyczyni się do rozwoju naszego modelu biznesowego, który integruje wszystkie nasze aktywa - od linii produkcyjnych po sprzedaż internetową i punktach sprzedaży detalicznej dodał. - System uzupełni istniejące wydajne moce produkcyjne i da nam realną przewagę konkurencyjną.

Nowy zakład, który ma zostać uruchomiony w 2019 roku, znajduje się niedaleko Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu i toru testowego. Firma zainwestuje 77 mln dolarów w zakład, który będzie produkować około pół miliona opon rocznie i stworzy około 70 nowych miejsc pracy.

Technologię zastosowaną w procesie produkcyjnym Mercury rozwijano i testowano przez ponad pięć lat w centrach innowacji i rozwoju Goodyear. Nazwa Mercury jest nawiązaniem do mitycznego boga handlu i podróży, który był inspiracją dla stworzonego przez założyciela firmy Franka A. Seiberlinga logo Goodyear - "skrzydlatej stopy".

Goodyear

W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica, która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

Opr. KM

Sprawdź bieżące notowania DBC na stronach BIZNES INTERIA.PL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Goodyear | produkcje | 2019
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »