Grupa Kapitałowa Action SA - najlepsze wyniki w branży. Lider dynamiki wzrostu

W pierwszym kwartale 2014 roku GK Action SA osiągnęła 1 323 596 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 17 322 tys. zł zysku netto, czyli odpowiednio o 16,9 proc. i 15,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

W pierwszym kwartale 2014 roku GK Action SA osiągnęła 1 323 596 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 17 322 tys. zł zysku netto, czyli odpowiednio o 16,9 proc. i 15,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Powyższe wyniki to przede wszystkim efekt działań na rzecz wzmocnienia biznesu w Polsce, choć coraz większą rolę w przychodach Grupy zaczyna odgrywać zagraniczny biznes Action. Spółka planuje zdynamizowanie przychodów w ciągu najbliższych dwóch lat poprzez Action Europe i LAPADO, które może nabrać dodatkowego tempa dzięki pozyskaniu zewnętrznego źródła finansowania.

- Wydarzenia pierwszych miesięcy 2014 miały dla nas kluczowe znaczenie. Prócz wyników wypracowanych powyżej naszych oczekiwań, wzmacniamy naszą pozycję na europejskim rynku. Rozwijamy się nie tylko poprzez Action Europe, którego zostaliśmy 100 proc. udziałowcem, ale z powodzeniem budujemy nowe kanały sprzedaży. W pierwszym kwartale tego roku zainwestowaliśmy w e-commerce w Niemczech, zakupując 51 proc. procent udziałów w Lapado. Już dziś widać, że to dobra decyzja, poprzez Lapado nasza oferta trafia do Niemiec, Austrii, Włoch, Anglii, Hiszpanii oraz Francji. Zakładam, że do końca 2014 roku spółka wygeneruje ok 100 mln euro przychodów. Obecność na międzynarodowym rynku rośnie także ze względu na podpisywane kontrakty z takimi graczami jak TESCO. Dzięki umowie jesteśmy odpowiedzialni za dostawę wielu grup produktowych na półki supermarketów w czterech europejskich krajach - powiedział Piotr Bieliński, prezes Action SA

Reklama

Action równolegle do intensywnej ekspansji zagranicznej rozwija biznes w Polsce. Jednym z czynników wzrostu w kraju jest sprzedaż sprzętu RTV/AGD, w którym zanotowano 48 proc. wzrost w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 r. W portfolio umów dystrybucyjnych Action znajdują się kontrakty ze wszystkimi wiodącymi producentami w tym sektorze. Grupa Kapitałowa koncentruje się również na dynamicznym rozwoju projektów e-commerce poprzez spółki: Sferis, More4kids oraz Gram.pl. Bardzo ważnym elementem wzrostu był dla wyników Action kanał dealerski, w którym odnotowano 7 proc. wzrost sprzedaży.

- Podejmujemy szereg działań wspierających uczestników kanału dealerskiego w ewolucji ich modelu biznesowego od resellera do nowoczesnego integratora. Nasi partnerzy otrzymują szeroką ofertę rozwiązań B2B, a także wsparcie marketingowe i merytoryczne. Nieustająco rozwijamy ten kanał, edukujemy dealerów poprzez cykle road shows oraz Centrum Edukacyjne Action. Wskazujemy tym samym jak generować usługi wokół produktów, które dostarczamy jako dystrybutor. Nasze działania przynoszą efekty, co potwierdza wzrost w tym kanale, pomimo trudnego rynku, jaki mamy w Polsce - powiedział Sławomir Harazin, wiceprezes Action.

Action SA opublikowało prognozę wyników na rok 2014 i 2015, zawierającą dwa warianty, z uwzględnieniem środków pozyskanych z planowanej emisji akcji i bez. Przy założeniu realizacji emisji akcji, w 2015 roku prognozowane przychody ze sprzedaży GK Action będą wyższe od przychodów uzyskanych w roku 2013 o 42,76 proc. W wariancie bez emisji, wzrost będzie niższy i wyniesie 26,23 proc.

- Naszym celem jest stać się jako Grupa Kapitałowa jednym z czołowych graczy w Europie. Możemy to osiągnąć szybciej lub wolniej. Pozyskanie dodatkowego źródła finansowania na pewno pozwoli zdynamizować ten proces. Stąd pomysł na emisję akcji. Jeśli koniunktura nie pozwoli na zrealizowanie tego planu, będziemy szukać innego, najlepszego dla nas rozwiązania. Chcemy wykorzystać szansę na rozwój i budować tym samym wartość dla naszych akcjonariuszy - powiedział Piotr Bieliński, prezes Action.

- - - - -

Action SA

Grupa Action SA to jeden z wiodących podmiotów na rynku dystrybucji sprzętu IT i RTV/AGD w Polsce oraz znaczący producent sprzętu komputerowego. Od 2006 r. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Action dystrybuuje produkty największych dostawców na świecie, jest również producentem sprzętu IT pod własnymi markami: Actina (komputery stacjonarne, serwery), ActiveJet (materiały eksploatacyjne, produkty oświetleniowe i zasilające) oraz Actis (materiały eksploatacyjne). ActiveJet jest sponsorem głównym polskiej zawodowej grupy kolarskiej ActiveJet Team.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Action | wzrost | lider | Action SA | wyniki | najlepsze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »