Grupa Selena: 220 mln zł rekordowy wzrost przychodu

W pierwszym kwartale 2017 roku Grupa Selena osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 220 mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r. wzrosły one o 23,0%. Zysk netto Grupy w analizowanym okresie wyniósł -8,5 mln zł. Na wynik ten - zgodny z przewidywaniami spółki - wpłynęła głównie sezonowość handlu chemią budowlaną.

W pierwszym kwartale 2017 roku Grupa Selena osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 220 mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r. wzrosły one o 23,0%. Zysk netto Grupy w analizowanym okresie wyniósł -8,5 mln zł. Na wynik ten - zgodny z przewidywaniami spółki - wpłynęła głównie sezonowość handlu chemią budowlaną.

Równolegle Grupa Selena osiągnęła najwyższe od 5 lat wartości EBIT oraz EBITDA. W nadchodzących miesiącach spółka planuje skoncentrować się na dalszej optymalizacji operacyjnej oraz integracji firmy Uniflex S.p.A. w strukturach Grupy - Selena nabyła w marcu 64% akcji w kapitale zakładowym włoskiej spółki.

Wysoki poziom przychodów Seleny to efekt wzrostu sprzedaży na zdecydowanej większości rynków, na których działa Grupa. Najwyższy wzrost odnotowano w Chinach (130%), bardzo dobre wyniki zarejestrowano w Rosji (65%) oraz Kazachstanie (48%). Również w Europie i obu Amerykach widać pozytywny trend w sprzedaży - Brazylia (26%), Turcja (24%), Polska (18%), Hiszpania oraz USA (8%) i Europa Centralna (7%). Rentowność sprzedaży brutto utrzymuje się na wysokim poziomie i wynosi 30,6%.

Reklama

Wzrost sprzedaży w globalnym ujęciu to efekt zmian wdrażanych systematycznie przez nowy Zarząd spółki. Selena rozpoczęła proces modyfikacji sposobu zarządzania firmą, a w planach są kolejne zmiany. Ich celem jest zwiększenie wydajności produkcji, intensyfikacja działań w ramach marketingu, sprzedaży, rozwoju, a także poprawa skuteczności działań struktur administracyjnych. Kluczowe elementy strategii Grupy to optymalizacja działań operacyjnych, tworzenie przewag na rynkach międzynarodowych - zwłaszcza dzięki innowacyjnym i niedostępnym u konkurencji produktom - a także konsekwentny rozwój sieci dystrybucji.

"Początek roku był dla Seleny intensywny - do Zarządu dołączyły nowe osoby, wzmocniono również kierownictwo spółki. Ponadto ugruntowała ona swoją pozycję w Europie dzięki akwizycji nowej firmy - włoskiego Uniflexu. Selena zyskała dzięki przejęciu dostęp do nowych, innowacyjnych i specjalistycznych produktów, stając się jednym z trzech największych producentów akryli w Europie. Dzięki efektom synergii związanymi z włączeniem firmy Uniflex w struktury Grupy, Selena zwiększy zakres działalności, zoptymalizuje koszty wytwarzania i dokona transferu know-how. Uzupełnienie oferty produktowej pozwoli Grupie na osiągnięcie pozycji lidera chemii budowlanej w Europie Zachodniej - z 20% udziałem w rynku w niektórych segmentach" - powiedział Jean-Noël Fourel, prezes Zarządu Selena FM SA, jednostki nadrzędnej w Grupie Selena.

Uniflex istnieje od 1996 roku - główną specjalizacją spółki są uszczelniacze akrylowe, które stanowią aż 80% jej produkcji. Dzięki temu firma znajduje się na 2 miejscu w Europie pod względem wolumenu sprzedaży tego typu produktów. Ponadto w ofercie Uniflex znajdują się również wysokiej jakości kleje, silikony oraz inne produkty chemii budowlanej. Spółka ma bardzo mocną pozycję także w samych Włoszech - pod marką własną i markami klientów Uniflex obsługuje 80% tamtejszego rynku, natomiast eksport realizowany jest głównie do Europy Zachodniej i stanowi około 30% sprzedaży firmy.

Pierwszy kwartał 2017 r. to dla Seleny okres pracy nad strategią przeciwdziałania negatywnym skutkom zawirowań na rynku surowcowym. Od końca 2016 r. notowana jest bardzo duża - wyższa od prognoz rynkowych - podwyżka cen surowców. Pojawiły się także ograniczenia w dostępności poszczególnych materiałów - nawet we wcześniej zakontraktowanych ilościach. Trend ten będzie się utrzymywać także w nadchodzących miesiącach. Plany Grupy zakładają minimalizowanie skutków wzrostu cen surowców m. in. przez korektę cen produktów.

Równolegle od początku roku Selena konsekwentnie i aktywnie wprowadzała na kolejne rynki innowacje produktowe z portfolio Grupy - w lutym w Bułgarii, w kwietniu w Rosji, a w maju aż 6 pionierskich rozwiązań Seleny miało swoją premierę w Brazylii.

"Przewaga Seleny opiera się m. in. na zaawansowaniu technologicznym - chemia budowlana Grupy to ścisła światowa czołówka pod względem jakości i wydajności. Ponadto niektóre rozwiązania firmy są unikatowe - Selena posiada w ofercie produkty o parametrach niedostępnych u konkurencji. W nadchodzących miesiącach i latach Grupa koncentrować się będzie na umacnianiu tej przewagi przez dalsze tworzenie przełomowych rozwiązań dla budownictwa dzięki rozwijaniu prac działu R&D. Selena jest obecnie jednym z beneficjentów programu Horyzont 2020 i planuje pod koniec 2017 r. otworzyć nowe, jeszcze bardziej nowoczesne laboratorium" - dodał Jean-Noël Fourel, prezes Zarządu Selena FM SA.

Informacje dodatkowe:

Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej oraz jednym z trzech największych producentów piany poliuretanowej na świecie. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne.

mzb

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Selena FM | Selena FM SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »