Haitong Bank rekomenduje Live Chat
Konrad Księżopolski, Szef działu analiz Haitong Bank, rozpoczął wydawanie rekomendacji na Live Chat z ceną docelową 83 PLN, co implikuje 72% potencjał wzrostu (do ceny z dnia zamknięcia raportu 8 marca).
W opinii Konrad Księżopolskiego, Live Chat oferuje wiele cech sprawiających, że jest to bardzo atrakcyjna propozycja inwestycyjna w długim terminie.
Po pierwsze, Live Chat działa na globalnym rynku aplikacji live chat który przeżywa obecnie silny strukturalny oraz organiczny wzrost oraz który to rynek jest mocno powiązany z e-commerce. Ten ostatni także notuje wysokie dynamiki wzrostu organicznego.
Po drugie, w odróżnieniu od innych spółek internetowych (tzw. dotcom'ów), które powiększają swoja bazę klientów oraz udział rynkowy, ale mają spore problemy żeby to zmonetyzować, Live Chat zbudował oraz konsekwentnie buduję swoją bazę klientów oraz udział rynkowy bez negatywnego wpływu na rentowność biznesu, a ta należy do jednych z najwyższych (ze stabilna marża EBITDA na poziomie ok 70% oraz ROE na poziomie ok 95%). Po trzecie, Live Chat obecnie pracuje nad nową generacją swojej aplikacji, która będzie zawierać w sobie rozwiązania sztucznej inteligencji oraz tzw. marketplace'u, które w ocenie Haitong Bank może przyczynić się do co najmniej utrzymania obecnego tempa wzrostu klientów. Ponadto, z niskimi potrzebami kapitałowymi, Live Chat powinien utrzymać politykę wypłaty 100% zysku w formie dywidendy, co powinno implikować stopę dywidendy na poziomie 3.4%/4.3% w następnych dwóch latach. Na bazie prognoz Haitong Bank, Live Chat wyceniany jest obecnie z 33%/33% oraz 61%% dyskontem na wskaźnikach EV/EBITDA oraz P/E do swoich najbliższych globalnych spółek porównywalnych.
Autor raportu: Konrad Księżopolski, Szef Działu Analiz, Haitong Bank