Hoopla.pl planuje akwizycje

Hoopla.pl zamierza wydać do 7 mln zł na akwizycje sklepów internetowych z komplementarną ofertą towarową. Pierwsze przejęcia możliwe są w przyszłym roku. Na początku firma planuje kupno podmiotów krajowych, a w przyszłości chciałaby przejmować w Europie Wschodniej.

Hoopla.pl zamierza wydać do 7 mln zł na akwizycje sklepów internetowych z komplementarną ofertą towarową. Pierwsze przejęcia możliwe są w przyszłym roku. Na początku firma planuje kupno podmiotów krajowych, a w przyszłości chciałaby przejmować w Europie Wschodniej.

"Interesują nas zarówno podmioty małe i średnie, jak i dojrzałe. Chcielibyśmy przejmować firmy, które dobrze poruszają się w obrębie niszowych grup towarowych" - powiedział na konferencji prasowej Przemysław Szydłowski, prezes Hoopla.pl.

"Zakładamy, że w pierwszym etapie skupimy się na Polsce i tu poszukamy ciekawych okazji inwestycyjnych. Ale jeśli pojawią się interesujące tematy za granicą, będziemy działać" - dodał. Spółka jest zainteresowana komplementarną ofertą produktową z takich branż jak sport i turystyka, dom i wnętrze, elektronarzędzia i akcesoria dla dzieci i niemowląt.

Reklama

Hoopla.pl prognozuje, że w 2007 roku jej zysk netto wyniesie 0,36 mln zł, w 2008 roku 1,18 mln zł, a w 2009 roku 2,47 mln zł. Przychody Hoopli.pl mają w tym roku wynieść 51,7 mln zł, w 2008 roku 119,7 mln zł, a w 2009 roku 191,6 mln zł. Prezes poinformował, że prognozowane na najbliższe lata wyniki spółki uwzględniają przychody z tytułu przejmowanych podmiotów.

Hoopla.pl, która prowadzi sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży sprzętu AGD i RTV, komputerów i armatury, planuje debiut giełdowy 9 listopada tego roku. Zapisy na akcje spółki odbędą się w dniach 24-31 października. Budowa księgi popytu potrwa od 22 do 23 października.

Przedział cenowy akcji Hoopli.pl został ustalony na 11-13 zł. Hoopla.pl chce sprzedać łącznie 2 mln akcji, w tym 1 mln akcji serii B nowej emisji oraz 1 mln akcji serii A, sprzedawanych przez głównego akcjonariusza spółki, fundusz MCI Management.

Po odliczeniu kosztów emisji Hoopla.pl szacuje wpływy z emisji nowych akcji maksymalnie na 11,76 mln zł. Środki spółka chce przeznaczyć na rozwój systemów i integrację wdrożonych w tym roku systemów ERP i e-commerce (do 2,5 mln zł), na logistykę (1 mln zł), na promocję marki Hoopla.pl (1 mln zł) i na akwizycje (do 7 mln zł). Przed ofertą głównym akcjonariuszem Hoopli.pl jest MCI Management (72,31 proc. głosów na WZA). Pozostali akcjonariusze to Przemysław Szydłowski i Krzysztof Boufał (obaj po 11,54 proc.) oraz Jacek Ciesielski (4,62 proc. głosów na WZA).

Po ofercie publicznej, zakładając objęcie przez nowych akcjonariuszy wszystkich akcji serii B i kupna wszystkich oferowanych akcji serii A, MCI Management będzie miał 43,6 proc. akcji, Przemysław Szydłowski i Krzysztof Boufał po 9,62 proc., Jacek Ciesielski 3,85 proc., a nowi akcjonariusze - 33,3 proc. Waldemar Sielski, szef rady nadzorczej MCI Management, poinformował, że spółki typu e-commerce to przyszłościowa inwestycja, dlatego fundusz zamierza pozostać na dłużej w Hoopli.pl jako inwestor, by podnieść wartość firmy do jak najwyższego poziomu.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: przemysław | Nieplanowane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »