InBook pozyskuje pieniądze na rozwój

InBook, spółka notowana na NewConnect od listopada 2008 r., działająca w branży e-commerce, przeprowadziła emisję akcji serii F, z której pozyskała 280 tys. zł. Zdobyte środki zostaną przeznaczone na realizację założeń nowej Strategii Rozwoju.

InBook, spółka notowana na NewConnect od listopada 2008 r., działająca w branży e-commerce, przeprowadziła emisję akcji serii F, z której pozyskała 280 tys. zł. Zdobyte środki zostaną przeznaczone na realizację założeń nowej Strategii Rozwoju.

W ramach subskrypcji prywatnej akcji serii F zakończonej w czerwcu br., łącznie 700 tys. akcji zostało objętych przez jedną osobę fizyczną oraz jeden podmiot gospodarczy po cenie emisyjnej wynoszącej 0,40 zł za szt. Pozyskane środki z emisji akcji będą przeznaczone na realizację działań rozwojowych, które powinny przynieść Emitentowi poprawę rentowności. Spółka pozyskała również strategicznego partnera handlowego, dzięki czemu poprawi efektywność działania, poszerzy swój asortyment oraz zwiększy skalę działania. W akcjonariacie InBook S.A. pojawił się także nowy znaczący Akcjonariusz, który przekroczył próg 5 proc. głosów WZA. Pomoże on emitentowi w rozwoju nowych linii biznesowych i wdrażaniu nowych produktów.

Reklama

- Dzięki nawiązaniu nowych kontaktów handlowych liczymy na wdrożenie nowych linii produktowych, które będą powiększać asortyment sprzedażowy. Jednocześnie w Spółce trwa analiza obecnych kontrahentów pod kątem rentowności, tak aby sprzedawane produkty były szybko i poprawnie wysyłane - mówi Jakub Dębski, prezes InBook S.A.

InBook S.A. zakończył drugi kwartał 2015 r. stratą brutto wynoszącą 18 tys. zł przy przychodach sięgających 746 tys. zł. W analogicznym okresie ub. roku strata wyniosła 49 tys. zł, a sprzedaż ukształtowała się na poziomie 901 tys. zł. Warto również dodać, że w minionym kwartale Spółka wypracowała dodatni wynik EBITDA wynoszący 3 tys. zł. Emitent prowadził aktywne działania w obszarze swojego rozwoju, które zaowocowały wdrożeniem nowej usługi logistycznej "Paczka w Ruchu" oraz wprowadzeniem dodatkowych form płatności. InBook S.A. rozszerzył także ofertę książek o dwóch nowych dostawców oraz wprowadził nową grupę asortymentową - produkty z kategorii "ogród", m.in. meble ogrodowe, huśtawki i leżaki.

- Aktualnie spółka mocno stawia na automatyzację swoich procesów logistycznych. Skupiamy się na tym, aby obsługa zamówień była jak najmniej pracochłonna oraz jak najszybsza. W tym celu cały czas przebudowujemy oprogramowanie, na którym wykonywane są wszelkie operacje magazynowo-wysyłkowe. Takie podejście może nam pozwolić w dłuższej perspektywie zaoszczędzić pewne kwoty pieniędzy, które kiedyś byłyby przeznaczone na zatrudnienie nowych osób. Trwają także rozmowy z inną firmą, która w przyszłości mogłaby całkowicie przejąć wysyłkę zamówień. Dzięki takiemu posunięciu działanie Spółki ograniczy się do zarządzania swoimi serwisami oraz do pozyskiwania większej ilości nowych produktów do dalszej odsprzedaży - dodaje Dębski.

W lutym 2015 r. spółka przedstawiła nową strategię rozwoju, która zakłada umacnianie własnej marki oraz budowanie silnej pozycji wśród księgarni internetowych średniej wielkości. emitent przewiduje także zanotowanie w 2015 r. wzrostu przychodów w ujęciu rdr. o 20 proc. i uzyskanie dodatniego wyniku netto. InBook S.A. zamierza wykorzystać swoją znaczącą liczbę klientów do intensyfikacji komunikacji marketingowej oraz wprowadzenia do sprzedaży nowych produktów w swoich sklepach internetowych oraz nowych grup asortymentowych. Ważnym elementem nowej Strategii Rozwoju będzie także zwiększenie budżetu marketingowego na promocję własnej marki. Spółka będzie chciała pozyskać w perspektywie do 3 lat silnego partnera branżowego lub przeprowadzić połączenie z podmiotem o podobnej strategii rozwoju oraz skali biznesu.

- Realizacja nowej strategii ma nas doprowadzić do trwałej rentowności oraz do dywersyfikacji produktowej. Jednym słowem szukamy nowych linii biznesowych, które będą wspierały podstawowy segment działalności, jakim jest sprzedaż książek. Spółka ma podpisane umowy na działania marketingowe dla swojego głównego sklepu internetowego, które powoli zaczynają przynosić efekty. Jednak na całkowitą ich realizację musimy jeszcze poczekać kilka miesięcy. Cały czas prowadzone są prace rozwojowe oraz dopasowujące serwis do jak najefektywniejszego zarządzania pozyskiwanymi zamówieniami. Branża internetowa to nieustanne zmiany, więc na bieżąco dokonujemy zmian w naszych systemach, tak aby rozwijać się zgodnie z obowiązującymi trendami - podsumowuje Dębski.

Spółka InBook S.A. działała w branży e-commerce, a jej główne źródło przychodów stanowi sprzedaż towarów za pośrednictwem prowadzonych przez nią serwisów internetowych.

Opr. KM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rozwój | spółka | e-commerce | INBOOK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »