Klienci PKO BP będą mogli zatwierdzić profil zaufany w iPKO

Klienci PKO Banku Polskiego załatwią sprawy urzędowe przez internet. Użytkownicy serwisów iPKO i Inteligo mogą już założyć Profil Zaufany w bankowości elektronicznej i logować się do urzędów on-line.

Klienci PKO Banku Polskiego załatwią sprawy urzędowe przez internet.  Użytkownicy serwisów iPKO i Inteligo mogą już założyć Profil Zaufany w bankowości elektronicznej i logować się do urzędów on-line.

Jako pierwszy możliwość taką da swoim klientom bank PKO BP. Kolejne kilkanaście instytucji prywatnych podpisało już z Ministerstwem Cyfryzacji porozumienia o testach. Są to nie tylko banki, ale również firmy telekomunikacyjne. Można się więc spodziewać, że w ciągu kilku tygodni również one umożliwią swoim klientom zakładanie Profili Zaufanych.

- Funkcja ta pozwala załatwiać sprawy urzędowe online m.in. w ePUAP, PUE ZUS, CEIDG.

- To efekt trwających od kilku miesięcy intensywnych prac Ministerstwa Cyfryzacji, COI i Banku na rzecz digitalizacji administracji publicznej.

Reklama

Po elektronicznym wniosku o 500+ i PUE ZUS dostępnym w bankowości elektronicznej, czas na prawdziwą rewolucję w e-administracji. Klienci PKO Banku Polskiego mogą już założyć Profil Zaufany w bankowym serwisie transakcyjnym a dzięki niemu załatwić wiele spraw urzędowych przez internet - logować się do e-urzędów i składać podpis elektroniczny.

Profil Zaufany umożliwia dostęp m.in. do serwisów ePUAP, PUE ZUS, CEIDG, obywatel.gov.pl, biznes.gov.pl oraz regionalnych platform e-administracji, np. Wrota Mazowsza, SEKAP, Cyfrowa Małopolska. Dzięki niemu można, między innymi zamówić kartę EKUZ, złożyć wniosek o dowód lub prawo jazdy, zawiadomić o zbyciu pojazdu, uzyskać odpisy aktów urodzenia, małżeństwa lub zgonu, czy zarejestrować działalność gospodarczą.

Można też swobodnie korzystać ze wszystkich funkcji serwisu PUE ZUS, szybko uzyskać zaświadczenie o niekaralności czy indywidualną interpretację podatkową. I co ważne, zyskujemy możliwość elektronicznego podpisywania wniosków i pism urzędowych.

PKO Bank Polski, jako pierwszy włączył się w projekt "Od papierowej do cyfrowej Polski" będący częścią Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Jego klienci mogą już składać wnioski o 500+ i logować się do PUE ZUS, a teraz także utworzyć Profil Zaufany w swoim serwisie transakcyjnym w zakładce e-Urząd.

Założony w ten sposób Profil pozwala logować się i składać podpis elektroniczny na wybranej stronie administracji publicznej. Odbywa się to na podobnej zasadzie, jak w przypadku szybkich płatności w sklepach internetowych bank uwierzytelnia klienta po podaniu przez niego danych, a następnie przelogowuje go do wybranego serwisu lub umożliwia potwierdzenie dyspozycji czy złożonego wniosku. Jednocześnie, w żadnym momencie procesu nie następuje przekazywanie danych między urzędem a bankiem, dzięki czemu cały proces jest bezpieczny i zapewnia pełną poufność informacji.

- Jesteśmy technologicznym liderem w bankowości. Mamy unikalne na rynku doświadczenie w kreowaniu przyjaznych i bezpiecznych rozwiązań, docenianych zarówno przez rynek, jak i użytkowników. Jednocześnie możemy pochwalić się największą bazą klientów, dla których możliwość korzystania z urzędów online to oszczędność czasu i pieniędzy. W dużym stopniu dotyczy to małych i średnich przedsiębiorców, którzy stanowią siłę napędową rozwoju ekonomicznego kraju.

Dlatego nie wyobrażam sobie, że moglibyśmy nie zaangażować się w prace nad cyfryzacją usług administracji publicznej. Powodzenie tego projektu to sukces polskiej gospodarki, ale też obywateli - mówi Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego Zbigniew Jagiełło.

Użytkownicy iPKO i Inteligo chętnie korzystają z dostępu do e-administracji z poziomu serwisów transakcyjnych. Za pośrednictwem bankowości internetowej PKO Banku Polskiego złożono prawie 200 tys. wniosków z czego prawie 40 tys. - na początku programu. Dzięki wdrożeniu opcji tworzenia Profilu Zaufanego w serwisach transakcyjnych iPKO i Inteligo, liczba użytkowników Profilu może zwiększyć się z dotychczasowych 500 tys. do około 9 mln.

opr MZB

Profil Zaufany jest narzędziem umożliwiającym obywatelom uwierzytelnianie się przy załatwianiu spraw urzędowych. To pewnego rodzaju bezpłatny podpis elektroniczny, którym można potwierdzić wnioski wysyłane do urzędów czy też korespondencję urzędową. Przy pomocy Profilu Zaufanego można m.in. złożyć elektronicznie wniosek o nowy dowód osobisty, zgłosić utratę starego, wyrejestrować samochód, założyć firmę, a po zalogowaniu się do systemu ZUS sprawdzić np. czy pracodawca regularnie odprowadza składki. Można go też użyć do podpisania dowolnego pisma wysyłanego do urzędu.

Możliwość zakładania Profilu Zaufanego bez konieczności wychodzenia z domu to ogromny krok na drodze do upowszechniania elektronicznych usług, jakie oferuje administracja. Wystarczy porównać liczbę dotychczasowych użytkowników Profilu Zaufanego z użytkownikami bankowości elektronicznej. Tych pierwszych jest niewiele ponad 500 tysięcy, drugich - ok. 16 milionów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »