Marvipol chce sprzedać w '13 ponad 400 mieszkań

Marvipol oczekuje, że w tym roku sprzeda ponad 400 lokali, a w przyszłym roku ponad 500 lokali. Deweloper obserwuje wzrost powierzchni oraz wartości sprzedawanych mieszkań - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki. Marvipol może wyemitować akcje zwykłe i zwiększyć free float do 25-33 proc.

Marvipol oczekuje, że w tym roku sprzeda ponad 400 lokali, a w przyszłym roku ponad 500 lokali. Deweloper obserwuje wzrost powierzchni oraz wartości sprzedawanych mieszkań - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki. Marvipol może wyemitować akcje zwykłe i zwiększyć free float do 25-33 proc.

"Oczekujemy, że w tym roku zwiększymy wolumen sprzedaży mieszkań do ponad 400 sztuk, a w przyszłym roku do ponad 500 sztuk" - poinformował podczas konferencji Sławomir Horbaczewski, wiceprezes Marvipolu.

Wcześniej przedstawiciele spółki informowali, że w 2013 r. deweloper planuje sprzedać ok. 500 lokali.

"Chcielibyśmy oczywiście sprzedać 500 mieszkań, ale w II połowie roku dużo będzie zależało od tego, kiedy ruszy inwestycja Central Park Ursynów przy ul. Kłobuckiej w Warszawie. Najważniejsze jest dla nas jej dobre przygotowanie, nie będziemy się z nią spieszyć tylko po to, by napędzić sprzedaż. Ważniejsze jest dla nas, że zwiększamy metraż sprzedawanych lokali oraz ich wartość z metra kwadratowego" - skomentował Horbaczewski.

Reklama

"Jeśli chodzi o powierzchnię sprzedawanych lokali, to wzrost wynosi ok. 30 proc., a wartość z metra kwadratowego jest większa o ok. 8 proc. w porównaniu do podobnych okresów" - dodał Mariusz Poławski, dyrektor zarządzający segmentu deweloperskiego spółki.

W I połowie 2013 r. Marvipol znalazł nabywców na 213 lokali, a w lipcu sprzedał 37 mieszkań.

Liczba przekazanych lokali w I półroczu sięgnęła 149 sztuk.

Pytany o potencjał przekazań mieszkań w II połowie roku, Horbaczewski odpowiedział: "Trudno wskazać dokładną liczbę. Należy jednak pamiętać, że w inwestycji Zielona Italia mamy ok. 300 sprzedanych i nieprzekazanych mieszkań oraz ponad 100 lokali w pozostałych inwestycjach. Wszystko będzie zależało od terminów uzyskania pozwoleń na użytkowanie".

Obecnie deweloper jest w trakcie realizacji pięciu projektów z 1.933 lokalami na 132,6 tys. m kw. powierzchni użytkowej.

Marvipol prowadzi rozmowy dotyczące refinansowania biurowca Prosta Tower.

"Rozmawiamy z trzema grupami bankowymi. Najbardziej prawdopodobny jest leasing zwrotny biurowca, pewnie finansowy. Spodziewamy się, że w ciągu najbliższych miesięcy uda nam się przeprowadzić ten proces" - poinformował Horbaczewski.

Pytany o parametry transakcji, odpowiedział: "Trudno na razie o nich mówić. Myślę, że nie powinny być gorsze od tych, o których już pisaliśmy".

Marvipol informował w kwietniu o promesie wystawionej przez BPS Leasing obejmującej podpisanie: umowy zakupu tej nieruchomości przez BPS Leasing od Marvipol Development za cenę netto 100,79 mln zł, umowy leasingu nieruchomości przez okres 120 miesięcy na rzecz Marvipol Development oraz przedwstępnej umowy sprzedaży nieruchomości przez BPS Leasing na rzecz Marvipol Development po zakończeniu leasingu, za cenę netto 51,443 mln zł. Termin ważności promesy upłynął 10 maja 2013 r.

Horbaczewski poinformował, że sprzedaż biurowca na razie nie wchodzi w grę.

"Warunki do sprzedaży tego obiektu nie są na razie najlepsze. Interesuje nas sprzedaż przy stopach kapitalizacji na poziomie 6-6,5 proc., teraz nie są one niższe od 7 proc." - skomentował.

Marvipol bierze udział w negocjacjach z PKP w sprawie zagospodarowania terenów Dworca Gdańskiego. Prowadzenie tego projektu powierzył doradcy zarządu, Maciejowi Gnoińskiemu.

"Mamy doświadczenie. zarówno jeśli chodzi o inwestycje biurowe, jak i mieszkaniowe. Jesteśmy już po I etapie procesu, w którym złożyliśmy akces do udziału w rozmowach. 23 sierpnia złożymy oficjalną ofertę" - powiedział.

W ubiegłym tygodniu media podały, że Marvipol złożył w KNF zaktualizowaną wersję prospektu emisyjnego.

"Nie potwierdzamy i nie zaprzeczamy. Możemy jedynie powiedzieć, że jeśli rzeczywiście aktualizacja prospektu miałaby miejsce, to dotyczyłaby emisji akcji zwykłych. Główny akcjonariusz i prezes spółki, Mariusz Książek, dopuszcza możliwość +istotnego+ rozwodnienia kapitału, co oznacza, że free float mógłby wzrosnąć do 1/3 lub 1/4 akcji spółki" - skomentował wiceprezes dewelopera.

Dodał, że zatwierdzenie ewentualnej aktualizacji prospektu mogłoby mieć miejsce najwcześniej w II połowie września, a efekty działań zarządu w kierunku wzrostu kapitału zakładowego mogą być widoczne w ciągu 2-3 miesięcy.

Marvipol chce podwoić sprzedaż samochodów w '16

Marvipol chce być postrzegany jako grupa oparta na dwóch głównych segmentach: deweloperskim i motoryzacyjnym. Spółka wdroży program 2000+, którego celem jest zwiększenie rocznego wolumenu sprzedaży samochodów marek Jaguar i Land Rover do 2 tys. sztuk w roku 2016 z ok. 1 tys. sztuk obecnie - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.

"Waga segmentu motoryzacyjnego jest i będzie bardzo istotna. Chcemy być postrzegani jako grupa dwusegmentowa. Planujemy wdrożyć program 2000+, mający na celu podwojenie sprzedaży samochodów marki Jaguar i Land Rover do 2 tys. sztuk rocznie w 2016 r." - powiedział Sławomir Horbaczewski, wiceprezes Marvipolu.

Jak poinformował Marcin Dąbrowski, dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego, wzrost sprzedaży będzie wynikał głównie z poszerzenia i odświeżenia gamy modelowej.

"Podstawą naszej strategii rozwoju jest wiedza, którą czerpiemy dzięki współpracy z producentami. Dzięki temu wiemy, że okres klasycznej wymiany modeli ulegnie skróceniu z 9-10 lat do 5 lat. W ciągu 2-3 lat pojawi się kolejno 11 modeli, z których blisko połowa będzie całkowicie nowa dla Jaguara i Land Rovera" - powiedział.

"Pojawią się modele samochodów z silnikami o mniejszym litrażu, oferowanych przy niższych cenach, co pozwoli zwiększyć grono odbiorców" - dodał.

Dąbrowski poinformował, że za podwojeniem sprzedaży nie będzie podążało podwojenie sieci dilerskiej. Co nie oznacza, że spółka nie będzie jej rozwijała.

"Będziemy szukali partnerów zwłaszcza na północy kraju (...) Ponadto, prowadzimy pilotażowy koncept butików samochodowych, pierwszy taki butik powstał już w Nowym Sączu. Chcemy wzmocnić północ Polski właśnie takimi punktami" - podał.

Marvipol posiada również sieć myjni samochodowych Robo Wash, w ramach której działa sześć myjni w Warszawie i jedna myjnia w Koninie. Jak poinformował Horbaczewski, najprawdopodobniej w przyszłym roku uruchomiona zostanie kolejna myjnia na warszawskim Grochowie.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Mieszkanie+
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »