MNI wezwał do sprzedaży akcji spółki MIT

MNI wezwał do sprzedaży 676.253 akcji MIT po 2,04 zł za papier - poinformował pośredniczący w wezwaniu DM PKO BP.

MNI wezwał do sprzedaży 676.253 akcji MIT po 2,04 zł za papier - poinformował pośredniczący w wezwaniu DM PKO BP.

Zapisy potrwają od 24 stycznia do 7 lutego.

MNI, w wyniku wezwania, chce mieć 89.632.849 akcji MIT, co stanowi 66 proc. ogólnej liczby akcji. Łącznie z podmiotem zależnym, MNI Telecom, MNI chce mieć 89.762.762 akcje, czyli 66,09 proc.

Obecnie wzywający wraz z podmiotami zależnymi ma 65,6 proc. ogólnej liczby akcji MIT.

W strategii MNI, MIT Mobile Internet Technology jest podmiotem konsolidującym działalność grupy kapitałowej MNI w obszarze telekomunikacyjnych usług dodanych, produkcji oraz dystrybucji kontentu multimedialnego, a także marketingu mobilnego i usług outsourcingowych (digitalizacja dokumentów, tworzenie oraz zarządzanie bazami danych do usług call center).

Reklama

W piątek na zamknięciu sesji za akcje MIT płacono 1,3 zł

Notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie fundusz MNI S.A., inwestujący w podmioty z branży telekomunikacyjnej, zaawansowanych usług dodanych, medialnej oraz turystycznej jest inwestorem strategicznym MIT S.A. (Mobile Internet Technology, dawne PPWK - Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych im. Eugeniusza Romera). Wraz z podmiotami zależnymi MNI S.A. ma obecnie 89,09 mln akcji krajowego lidera rynku usług dodanych i marketingu mobilnego, a także produkcji map cyfrowych i usług geolokalizacyjnych. Pakiet ten stanowi 65,6% ogólnej liczby akcji i odpowiada 65,5% głosów na walnym zgromadzeniu MIT S.A.

Atrakcyjna propozycja

Inwestorzy będą mogli składać zapisy na akcje MIT S.A. od 24 stycznia do 7 lutego tego roku. W wezwaniu ogłoszonym przez MNI S.A. pośredniczy Dom Maklerski PKO Banku Polskiego. Zapisy na akcje przyjmowane będą w 36 punktach obsługi klientów DM PKO BP, znajdujących się w 34 miastach w całej Polsce. Fundusz MNI S.A. wezwał do sprzedaży 676.253 (sześćset siedemdziesiąt sześć tysięcy dwieście pięćdziesiąt trzy) akcji zwykłych na okaziciela MIT S.A., co stanowi blisko 0,5% ogólnej ich liczby oraz odpowiada 0,5% głosów na walnym zgromadzeniu warszawskiej spółki.

MNI S.A. oferuje po 2,04 zł za walor MIT S.A., znacznie powyżej ostatnich giełdowych notowań akcji tej spółki. - Cena oddaje w pełni obecną wartość i potencjał MIT S.A. Po restrukturyzacji, polegającej m.in. na rezygnacji z nisko marżowych kontraktów spółka wypracowuje stabilne wyniki finansowe.

Perspektywy na 2011 r. dzięki nowym planowanym projektom w zakresie usług dodanych, geolokalizacyjnych czy outsourcingu są bardzo obiecujące - mówi Leszek Kułak, prezes MIT S.A., a także członek zarządu MNI S.A., odpowiadający za segment usług dodanych. Taką samą cenę fundusz MNI S.A. płacił 21 kwietnia 2010 r. za 4,75 mln akcji serii H (podwyższenie kapitału) oraz 29 września ub.r. za 74,4 mln akcji serii I MIT S.A. (podwyższenie kapitału).

Należy podkreślić, że ogłoszone wezwanie zamknie proces porządkowania aktywów obu spółek. Według oświadczenia władz funduszu - MNI S.A. nie będzie podnosić kapitału akcyjnego spółki MIT S.A., a wszelkie rozliczenia pomiędzy podmiotami zostaną dokonane w ramach istniejącego kapitału, tak więc docelowa ilość akcji MIT S.A. wynosić będzie 153.321.700 akcji.

Z korzyścią dla akcjonariuszy MNI S.A.

W wyniku wezwania MNI S.A. zamierza uzyskać 89,76 mln głosów na walnym zgromadzeniu MIT S.A., co odpowiada 66 % ogólnej ich liczby. Wezwanie jest kolejnym ważnym krokiem po rejestracji akcji serii I MIT S.A. przez sąd, co miało miejsce 25 października (udział MNI S.A. w kapitale zwiększył się do 65,5% z 25,82%). Akcje serii I zostały wydane funduszowi w zamian za akcje spółki MNI Premium S.A. na podstawie uchwały podjętej przez akcjonariuszy MIT S.A. na Nadzwyczajnym Walny Zgromadzeniu 14 stycznia 2010 r. - Przejęcie przez MIT S.A. akcji MNI Premium S.A., czego konsekwencją jest ogłoszone dzisiaj wezwanie było elementem porządkowania aktywów w ramach grupy MNI. Dokonana alokacja aktywów nie tylko zwiększyła przejrzystość grupy, ale też ma bardzo pozytywny wpływ na wyniki finansowe segmentu, za który jestem odpowiedzialny. Powstały w wyniku połączenia podmiot jest liderem pod względem uzyskiwanych marż na polskim rynku mobilnych usług dodanych czy marketingu mobilnego - wyjaśnia Leszek Kułak, prezes MIT S.A.

Po trzech kwartałach br. skonsolidowany zysk netto MIT S.A. wyniósł 16,4 mln zł, o 19,5% więcej niż w tym samym okresie 2009 r. Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) grupy MIT wyniósł 24,5 mln zł, rosnąc o 174,5%. Przychody ze sprzedaży netto wyniosły 78,6 mln zł.

Kolejne projekty rozwojowe

Zarząd MIT S.A. konsekwentnie realizuje strategię rozwoju zasobów i koncentracji na wzroście rentowności, poprzez rozwój segmentów zapewniających wyższe marże. Niedawno jedna ze spółek zależnych - Scientific Services - rozpoczęła budowę Centrum Outsourcingu, które zaoferuje paletę ok. 20 usług, obejmujących m.in.: zarządzanie bazami danych; kolokację i hosting, produkcję i wysyłkę materiałów reklamowych, budowę i zarządzanie elektronicznymi archiwami; usługi contact center: SMS, IVR, call center; usługi płatności i mikropłatności, outsourcing księgowości. Projekt uzyskał wsparcie z funduszy europejskich od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

MIT S.A. oraz spółki zależne pracują nad rozwojem nowych produktów, które w przyszłych latach mają generować znaczącą część przychodów, czyli mapy i lokalizatory cyfrowe. Za ten segment odpowiada Navigo Sp. z o. o., która także otrzymała wsparcie finansowe z Unii Europejskiej (7,4 mln zł). Główne kierunki rozwoju tej spółki zależnej to: sprzedaż danych w modelu B2B, rozwój nawigacji satelitarnej Navigo oraz przygotowanie aplikacji mapowych do platform Java, Apple OS i Android. - Planujemy w tym roku wprowadzić szereg projektów internetowych, które powinny zwiększyć nasze przychody i zyski. Jesteśmy liderem w usługach mobilnych. Chcemy przenieść nasze kompetencje w zakresie rozrywki do projektów internetowych, gdzie dzięki rozwojowi urządzeń umożliwiających mobilny dostęp do Internetu, będzie migrować coraz więcej naszych klientów - komentuje Leszek Kułak.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | wezwanie | mity | DM PKO BP | akcje spółek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »