Na GPW zadebiutuje kolejna spółka chińska. Fenghua SoleTech chce pozyskać pieniądze na rozbudowę fabryki

6 listopada na giełdach w Warszawie i we Frankfurcie zadebiutuje chińska spółka obuwnicza Fenghua SoleTech. Z emisji chce pozyskać od 10,4 do 12,7 mln euro, które zamierza przeznaczyć na rozbudowę swej fabryki w Jinjiang.

Fenghua SoleTech specjalizuje się w produkcji podeszew do butów sportowych i codziennych dla światowych marek obuwniczych. Wytwarza ich 40 mln rocznie. Jej fabryka w Jinjiang zatrudnia 1,8 tys. osób. Pieniądze od europejskich inwestorów spółka zmierza przeznaczyć na rozwój.

- Chcemy przede wszystkim przeznaczyć je na rozbudowę naszych powierzchni produkcyjnych i zwiększenie mocy produkcyjnych, bo mamy dobre perspektywy i chcemy się rozwijać - podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Weijie Lin, dyrektor generalny Fenghua SoleTech AG.

Dzięki środkom z trwającej właśnie emisji spółka zamierza powiększyć zakład z obecnych 1,6 tys. do 3 tys. m kw. oraz zainstalować dodatkowe linie produkcyjne. Pozwoli to zwiększyć zdolności produkcyjne z 48 mln do 80 mln par podeszew rocznie. Część pieniędzy z emisji Fenghua przeznaczy również na rozwój nowych produktów.

Reklama

Fenghua SoleTech podaje, że jej przychody w I półroczu wyniosły 42,5 mln euro. Było to o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto spółki wzrósł w tym czasie o 21,5 proc., sięgając 9,5 mln euro.

- Spółka Fenghua jest spółką zyskowną i większość swoich inwestycji finansuje operacyjnym cashflow - mówi Jarosław Dąbrowski, prezes DF Capital, domu maklerskiego pełniącego funkcję oferującego. - Nowa oferta publiczna spółki zarówno w Warszawie, jak i we Frankfurcie, czyli tzw. dual listing, ma na celu wyeksponowanie spółki na europejskie rynki kapitałowe. Dlatego że spółka pośrednio pracuje dla dużych producentów obuwia sportowego, outdoorowego, takich jak Fila, Diadora czy Geox.

- Jest to spółka, która zajmuje miejsce w czołowej trójce producentów najważniejszego elementu w obuwiu sportowym, czyli podeszwy - podkreśla Jarosław Dąbrowski. - Ci, którzy biegają, wiedzą, że to jest kluczowe do tego, by ocenić, czy to jest dobry, czy zły but. Fenghua jest w stanie technologicznie, jakościowo oraz cenowo wytrzymywać konkurencję i być na drugim miejscu w Chinach.

Rozwój, na jaki ma nadzieję chińska spółka, dzięki debiutowi w Warszawie i we Frankfurcie, pozwoli umocnić jej pozycję rynkową. Dla polskich inwestorów ten debiut to szansa na to, by mieć w portfelu przedsiębiorstwo z regionu o niezwykle dynamicznym rozwoju gospodarczym. Dla polskiej giełdy - nadzieja na to, że nasz parkiet docenią kolejne firmy z Azji.

- Wiem, że jest to silna giełda, silny rynek w rejonie i wiążemy duże nadzieje z naszą obecnością właśnie tutaj, w strefie wpływów tego rejonu - mówi Weijie Lin. - Śledząc sytuację na rynkach europejskich, wiem, że Polska w ciągu ostatnich lat bardzo dobrze rozwija się gospodarczo. Jest to rzeczywiście ważny argument przemawiający za tym, żeby się znaleźć na giełdzie warszawskiej.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

- - - - -

Fenghua SoleTech AG publikuje przedział cenowy akcji w złotych

Spółka Fenghua SoleTech AG ("Fenghua"), zgodnie z zapisami prospektu, podała przedział cenowy akcji w złotówkach. Przedział ceny ofertowej na rynku polskim został ustalony na podstawie średniego kursu euro w NBP z dnia 15 października 2014 r. (godz. 18.00). Kurs ten wyniósł 4,2089 zł za 1 euro, co daje przedział cenowy w zakresie 42,09 do 50,51 zł za akcję i jest odpowiednikiem widełek 10,00 do 12,00 euro za jedną akcję.

Oferta publiczna akcji Fenghua, drugiego największego producenta podeszw do obuwia sportowego w Chinach, obejmuje do 1 200 000 akcji nowej emisji.

Inwestorzy mogą składać zapisy w dniach 17-23 października (ostatniego dnia inwestorzy indywidualni do godz. 12.00, a inwestorzy instytucjonalni do godz. 18.00). Zapisy inwestorów indywidualnych będą przyjmowane w Punktach Obsługi Klienta: BM Alior Banku, BM Banku BGŻ, DM BOŚ oraz DM DF Capital.

Co charakterystyczne dla oferty publicznej Fenghua, inwestorzy indywidualni i instytucjonalni składają zapisy według tych samych zasad, czyli w ramach ustalonego przedziału cenowego, co ma wpływ na ustalenie finalnej ceny oferowanych akcji.

- Jest to model stosowany na wielu zachodnich rynkach kapitałowych, oparty na zasadzie równego traktowania obu grup inwestorów - mówi Jarosław Dąbrowski, prezes DF Capital, domu maklerskiego pełniącego funkcję oferującego.

- Każde zlecenie ze strony zarówno indywidualnego, jak i instytucjonalnego inwestora na kupno akcji, złożone w ramach ustalonego przedziału cenowego, ma wpływ na określenie finalnej ceny oferowanych akcji. Jednocześnie te zlecenia inwestorów, które będą mieć cenę równą lub wyższą od ceny oferowanych akcji, zostaną zrealizowane po cenie ofertowej. A zlecenia z ceną poniżej ceny ofertowej - odrzucone - dodaje Jarosław Dąbrowski.

Źródło informacji

Newseria Biznes
Dowiedz się więcej na temat: IPO | obuwie | GPW w Warszawie SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »