NCBiR dofinansuje zgłoszenie patentowe Bloober Team SA

NCBiR zdecydowało się dofinansować procedurę objęcia ochroną patentową systemu rozgrywki opracowanej przez Bloober Team. Unikatowa technologia zostanie wykorzystana w projekcie Medium™. Spółka otrzyma niespełna 400 tys. zł, co stanowi 79 proc. kosztów kwalifikowanych.

NCBiR zdecydowało się dofinansować procedurę objęcia ochroną patentową systemu rozgrywki opracowanej przez Bloober Team. Unikatowa technologia zostanie wykorzystana w projekcie Medium™. Spółka otrzyma niespełna 400 tys. zł, co stanowi 79 proc. kosztów kwalifikowanych.

Wniosek Bloober Team znalazł się na liście projektów rekomendowanych do dofinansowania w ramach IV konkursu Patent Plus organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Krakowska spółka zdecydował się wnioskować o objęcie ochroną patentową innowacyjnego sposobu symultanicznej rozgrywki na dwóch lub większej ilości ekranów.

- Uważamy, że nasza technologia jest na tyle innowacyjna i unikalna, że zdecydowaliśmy się na objęcie jej ochroną patentową. Na chwilę obecną nie chcemy jednak podawać zbyt wielu informacji na jej temat - będziemy o tym mówić szerzej w przyszłym roku - komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Reklama

Bloober Team zamierza opatentować autorską technologię m.in. na terenie Stanów Zjednoczonych. Po raz pierwszy zostanie ona wykorzystana w grze Medium , której premiera planowana jest w przyszłym roku.

- - - - -

Bloober Team SA to niezależny producent gier wideo. Firma powstała w 2008 r. Specjalizuje się w tworzeniu gier z gatunku thriller/horror skierowanych do odbiorcy dorosłego. Jest autoryzowanym developerem na wszystkie liczące się platformy takie jak min. Playstation 4, Xbox 1, WiiU, iOS, Android czy Oculus Rift. Jako jedyny niezależny deweloper, stworzył tytuły na premierę dwóch kolejnych konsol Sony: PlayStation Vita i PlayStation 4. W krakowskim studio Bloober Team zatrudnia i współpracuje z grupą ponad 50 najlepszych specjalistów w branży w Polsce. Spółka specjalizuje się w tworzeniu rozbudowanych tytułów, charakteryzujących się wyrazistymi bohaterami, dojrzałą historią i unikalnym światem. Obecnie Bloober Team pracuje nad własnymi, dużymi markami takimi jak Scopophobia i Medium, które prezentują nie tylko unikalne scenariusze i scenerie, ale przede wszystkim wyjątkowe rozwiązania w samej rozgrywce. W 2014 r. w ramach programu Creative Europe, Medium jako pierwsza w historii polska gra dostała maksymalny grant (150 00 EUR) bezpośrednio z Brukseli. W pierwszym półroczu 2014 r. przy przychodach ze sprzedaży 2,48 mln zł, spółka wypracowała 0,48 mln zł zysku netto.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: NCBiR | technologia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »