MILLENNIUM (MIL): Strategia Banku Millennium do roku 2020. - raport 24

Raport bieżący nr 24/2017

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zbliżając się do końca okresu poprzedniej Strategii Banku Millennium ("Bank”) na lata 2015-2017, po osiągnięciu najważniejszych celów (jak np. liczba aktywnych klientów, udział w rynku środków klientów detalicznych oraz relacja koszty/dochody), Zarząd Banku zaproponował, a Rada Nadzorcza zaakceptowała główne kierunki nowej strategii na okres 2018-2020.

Punktem wyjścia do przedmiotowej strategii są aktualne uwarunkowania makroekonomiczne jak i nowe trendy w środowisku bankowym. Sytuacja makroekonomiczna w Polsce jest korzystna i oczekuje się mocnego wzrostu w kolejnych okresach (wzrost PKB ponad 3%). Nowe trendy na rynku finansowym obejmują rosnące oczekiwania, co do standardów doświadczenia klienta i personalizacji, digitalizację usług i życia klientów, wzrastający i coraz bardziej koncentrujący się rynek bankowy w Polsce, rosnącą presję na efektywność i nadchodzące zmiany w regulacjach (PSD2, MiFID2).

Reklama

W odpowiedzi na te wyzwania, Bank proponuje strategię, zawierającą następujące główne kierunki:

• Uzupełnienie aktualnego silnika wzrostu w Bankowości Detalicznej (pozyskiwanie rachunków bieżących) o nowe silniki (pożyczka gotówkowa, inwestycje i mikro-przedsiębiorstwa)

• Przyśpieszenie wzrostu w Bankowości Przedsiębiorstw poprzez działalność kredytową i wyższą wydajność sieci sprzedaży

• Koncentracja wzrostu na zadowoleniu klienta, z masową personalizacją w detalu i podejściem sektorowym w biznesie

• Silne wykorzystanie komponentu cyfrowego w bankowości i poza nią jako przewagi konkurencyjnej

• Oportunistyczne podejście do opcji wzrostu nieorganicznego

• Wygranie wojny o talenty dzięki inspirującemu środowisku pracy

• Odpowiedzialne działanie wobec Klientów, Kolegów i Społeczeństwa

Skuteczna realizacja strategii powinna przynieść Bankowi silny wzrost, wysoką wydajność kosztową oraz konkurencyjny w sektorze zwrot dla akcjonariuszy.

Główne cele średnioterminowe Grupy Banku Millennium na rok 2020 obejmują:

1. Wzrost przychodów z działalności podstawowej o ok. 30% (ponad 2017 rok)

2. Dwucyfrowy wzrost wolumenów w wybranych, kluczowych obszarach

3. Podwojenie tempa pozyskiwania aktywnych klientów

4. Utrzymanie wskaźnika NPS w pierwszej trójce wiodących banków w Polsce

5. Wskaźnik koszty/dochody na poziomie 40%

6. Koszt ryzyka zgodny z historycznymi trendami

7. Zysk netto w wys. 1 mld złotych w 2020 roku *)

8. Wskaźnik ROE w pierwszej trójce wiodących banków w Polsce *)

*) z wyłączeniem nadzwyczajnych zdarzeń prawnych, regulacyjnych i podatkowych

Bardziej szczegółowy opis i założenia nowej Strategii znajdują się w dedykowanej prezentacji opublikowanej w dniu dzisiejszym na stronie www.bankmillennium.pl.

Zastrzeżenie prawne:

Niniejszy dokument zawiera stwierdzenia odnoszące się do przyszłości. Stwierdzenia te opierają się na obecnych przewidywaniach Zarządu i zależą od wielu czynników niekontrolowanych przez Zarząd oraz obarczone są niepewnością, co może skutkować tym, że faktyczne dane mogą znacząco odbiegać od tych przedstawionych w stwierdzeniach odnoszących się do przyszłości.

Niniejszy dokument nie stanowi prognozy ani szacunku przyszłych wyników, w związku z tym ewentualne zmiany strategii albo zmiana zamiarów Banku, wywołana nieprzewidzianymi okolicznościami mającymi wpływ na strategię albo zamiary Banku, nie będą podlegały informowaniu w trybie przewidzianym dla informowania o zmianach prognozy lub szacunku przyszłych wyników.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2017-10-27Fernando BichoWiceprezes Zarządu BankuFernando Bicho

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: rok 2020
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »