PMPG Polskie Media prognozuje przychody na poziomie 51 mln zł

PMPG Polskie Media (GPW: PMPG) zamknie rok 2016 skonsolidowanymi przychodami na poziomie 51 mln zł. Zgodnie z opublikowaną dziś prognozą, EBITDA na koniec roku wyniesie 8,1 mln zł, a zysk operacyjny (EBIT) - 7,5 mln zł.

PMPG Polskie Media (GPW: PMPG) zamknie rok 2016 skonsolidowanymi przychodami na poziomie 51 mln zł.  Zgodnie z opublikowaną dziś prognozą, EBITDA na koniec roku wyniesie 8,1 mln zł, a zysk operacyjny (EBIT) -  7,5 mln zł.

"Pierwsze miesiące roku potwierdzają, że Grupa jest w dobrej formie, ma stabilne, zdrowe fundamenty finansowe. Koncentracja na rozwoju elektronicznych kanałów sprzedaży i digitalizacja tytułów prasowych to główne wyzwania na kolejne kwartały. Realizacja tych zadań przełoży się m.in. na prognozowane wzrosty zysków" - powiedział prezes PMPG Polskie Media, Michał M. Lisiecki.

Zarząd PMPG Polskie Media zakłada, że przychody Grupy pozostaną na stabilnym poziomie 51 mln zł. Korekta o 1,5 proc. w stosunku do 2015 r. wynika z uwzględnienia zmian w strukturze przychodów związanych ze spadkiem przychodów ze sprzedaży drukowanych wydań dwóch głównych tytułów w portfolio Grupy (o ok. 10 proc.) przy jednoczesnym wzroście przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej (o ok. 14 proc.).

Reklama

Prognozowany poziom przychodów uwzględnia potencjał mediów wydawanych przez spółki Grupy Kapitałowej PMPG oraz trendy i szacunki dotyczące struktury i dynamiki rynku reklamowego w Polsce w 2014 r., zgodnie z którymi łączna wartość tegorocznych wydatków na reklamę w Polsce wzrośnie w porównaniu z ubiegłym rokiem o 3,5 - 4 proc. (szacunki ZenithOptimedia Group, SMG Polska i Starlink). Według tych szacunków, nadal w dwucyfrowym tempie będzie rósł rynek reklamy internetowej, konkurujący z reklamą telewizyjną. Jednocześnie nieco wyhamowany zostanie trend do ograniczania wydatków reklamowych w prasie.

Prognoza zakłada, że wynik EBITDA wzrośnie o 26,5% do 8,1 mln zł. Zysk operacyjny (EBIT) ma wynieść 7,50 mln zł wobec 5,77 mln zł w poprzednim roku (wzrost o 30 proc.).

Podobnie jak w ubiegłych latach, również w 2016 r., w ocenie potencjalnych przychodów i zysków, Zarząd podmiotu dominującego GK PMPG konsekwentnie trzyma się konserwatywnych założeń oraz zasady "underpromise - overdeliver", która w przypadku prognoz oznacza dużą ostrożność w ocenie potencjału rynku, co może powodować niedoszacowanie zarówno przychodów, jak i zysków Grupy.

O zamiarze przekazania do publicznej wiadomości prognoz finansowych Grupy informował podczas konferencji WallStreet 20 prezes Zarządu PMPG S.A., Michał M. Lisiecki. Podkreślał, że spółce udało się na odbudować stabilne podstawy finansowe na poziomach z roku 2014. Mówił też m.in. o potencjale spółki oraz w jakiej perspektywie czasowej należy się spodziewać kolejnych wzrostów Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media SA pozostaje tygodnik "Wprost". Przychody AWR "Wprost" stanowią obecnie ok. 40 proc. przychodów całej Grupy. Spółka Orle Pióro, wydawca konserwatywnego tygodnika "Do Rzeczy", generuje ok. 23 proc. przychodów.

W I kwartale EBITDA GK PMPG wyniosła 2 mln 94 tys. zł w porównaniu do ponad 300 tys. straty w ubiegłym roku. Na pozytywną zmianę miał wpływ wzrost efektywności sprzedaży nowych produktów, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów obsługi prawnej wydawnictwa oraz optymalizacji produkcji i sprzedaży.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży za I kwartał wyniosły ponad 14,7 mln zł.

Średnie kursy walutowe przyjęte w prognozie to 4,4 EUR/PLN oraz 3,9 USD/PLN.

Platforma Mediowa Point Group jest spółką działającą w segmencie mediów i komunikacji marketingowej. Wśród wydawanych przez PMPG SA i jej spółki zależne tytułów są m.in. tygodnik WPROST, najstarszy polski magazyn filmowy FILM oraz polska edycja magazynu Bloomberg Businessweek. PMPG jest również wydawcą serwisów internetowych.

opr MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przychód | rok 2016 | polskie media
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »