Rośnie rentowność Grupy Lubawa

W opublikowanym raporcie za I kw. 2016 r. Grupa Lubawa wykazała 69,4 mln PLN przychodów oraz 4,1 mln PLN wyniku finansowego. Rentowność sprzedaży netto wzrosła tym samym o 2,3 p. p. rdr do poziomu 5,9%.

W opublikowanym raporcie za I kw. 2016 r. Grupa Lubawa wykazała 69,4 mln PLN przychodów oraz 4,1 mln PLN wyniku finansowego. Rentowność sprzedaży netto wzrosła tym samym o 2,3 p. p. rdr do poziomu 5,9%.

Segment materiałów reklamowych, odpowiadający za największą część skonsolidowanych przychodów Grupy, przy zbliżonym do ubiegłorocznego poziomie sprzedaży zewnętrznej, wygenerował w I kw. 2016 r. wynik wyższy o 50% rdr. Na wzrost rentowności wpłynęło m. in. obniżenie kosztów wytworzenia w odpowiedzialnej za segment spółce Litex Promo, wynikające z niższych cen aluminium zakontraktowanych na 2016 r.

Mimo zbliżonej do poziomu z I kw. 2015 r. sprzedaży, poprawy wyniku nie udało się osiągnąć w segmencie tkanin, za który odpowiada spółka zależna Miranda. Wynik segmentu ze sprzedaży poza Grupę ukształtował się na ujemnym poziomie 0,9 mln PLN, na który wpływ miały wciąż wysokie koszty produkcji, będące konsekwencją pożaru w zakładzie produkcyjnym spółki Miranda w listopadzie 2014 r. Począwszy od I kw. 2015 r. koszty te podlegają stopniowej redukcji, natomiast ambitnym celem zarządu pozostaje przekroczenie progu dodatniego wyniku podmiotu w 2016 r.

Reklama

- Ubiegły kwartał przyniósł nam pewną stabilizację pod kątem przychodów oraz wyników, choć w Grupie wciąż pozostają obszary wymagające optymalizacji kosztowej. Jest to przede wszystkim segment tkanin, w którym działa Miranda - wprawdzie Spółka wybroniła nadszarpniętą wskutek pożaru pozycję rynkową, przed nami pozostaje jednak dużo pracy. Uważamy, że kontynuowana w 2016 r. sanacja podmiotu umożliwi mu powrót na ścieżkę wzrostów w roku 2017 - skomentował Marcin Kubica, prezes zarządu Lubawa S.A., podmiotu dominującego w Grupie Lubawa.

Udany kwartał odnotował segment sprzętu specjalistycznego, który w I kw. 2016 r. wykazał 28% wzrostu przychodów poza Grupę, a także 0,2 mln PLN wyniku na sprzedaży, co stanowi poprawę względem 1 mln PLN straty segmentu za I kw. 2015 r.

Odpowiedzialna za ten obszar Lubawa S.A. wypracowała 8,3 mln PLN (+11% rdr) przychodów, zysk netto ukształtował się natomiast na ujemnym poziomie -0,1 mln PLN, co również jest wielkością większą o ok. 0,8 mln PLN w stosunku do wyniku w analogicznym okresie roku ubiegłego. W miesiącach styczeń-marzec Spółka kontynuowała prace nad opracowaniem oraz wdrożeniem kolejnych produktów, z których część powinna zadebiutować już w obecnym kwartale.

- Na wzrost jednostkowych przychodów Lubawy S.A. wpłynęły m.in. korzystne dla nas rezultaty przetargów organizowanych przez polskie służby mundurowe.

Należy podkreślić, że z uwagi na sezonowość sprzedaży w segmencie sprzętu specjalistycznego, która jest zwykle wyższa w drugiej połowie roku niż w pierwszej, osiągnięty poziom przychodów oraz wyniku jest korzystnym rezultatem. Odnotowaliśmy jako Lubawa S.A. dobry kwartał, dużo uwagi poświęciliśmy rozwojowi oferty produktowej, przygotowując się do licznych premier produktowych. Dziesięć z nich przypadnie na czerwcowe targi pożarnicze EDURA - dodaje prezes Kubica.

Grupa Kapitałowa Lubawa to koncern produkcyjno-usługowy, obejmujący dynamicznie rozwijające się spółki, wśród których podmiotem dominującym jest notowana na GPW Lubawa S.A. Główną osią działalności Grupy jest wytwarzanie, przetwórstwo i sprzedaż tkanin i dzianin oferowanych klientom publicznym oraz biznesowym. Sprzedaż wyrobów i usług realizowana jest na każdym etapie procesu obróbki - od surowego materiału po zaawansowany technologicznie produkt finalny.

oprMZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »