SFK Polkap realizuje strategię rozwoju

Skoczowska Fabryka Kapeluszy POLKAP S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od sierpnia 2012 r., zanotowała w 2014 r. zysk netto w wysokości 1.027 tys. zł przy przychodach na poziomie 11.635 tys. zł. Emitent realizował w poprzednim roku założenia strategii rozwoju opartej głównie na umacnianiu pozycji rynkowej.

Skoczowska Fabryka Kapeluszy POLKAP S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od sierpnia 2012 r., zanotowała w 2014 r. zysk netto w wysokości 1.027 tys. zł przy przychodach na poziomie 11.635 tys. zł. Emitent realizował w poprzednim roku założenia strategii rozwoju opartej głównie na umacnianiu pozycji rynkowej.

Spółka pozyskała w 2014 r. nowych kontrahentów, nie tracąc tym samym żadnego ze swoich kluczowych klientów. Ważnym kierunkiem prowadzonych przez Zarząd działań była również eliminacja wahań sezonowych występujących w branży oraz rozwijanie własnego sklepu internetowego. Emitent dążył także do obniżenia kosztów funkcjonowania poprzez optymalizację kosztową w istotnych aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa. W 2013 r. SFK Polkap S.A. miał 1.967 tys. zł zysku netto, a sprzedaż sięgnęła 13.107 tys. zł.

- Poprzedni rok oceniam jak udany okres, pomimo iż wypracowany zysk netto oraz przychody były niższe niż rok wcześniej. Duży wpływ na to miała z pewnością trudna sytuacja geopolityczna na rynkach wschodnich, głównie w Rosji. Naszym największym sukcesem w 2014 r. było pozyskanie licencji Pierre Cardin oraz zwiększenie sprzedaży kapeluszy żydowskich. Przyjęta przez Polkap strategia rozwoju oraz realizacja jej założeń zaczyna przynosić w naszej opinii widoczne rezultaty - stwierdza Paweł Kaliciak, prezes firmy Skoczowska Fabryka Kapeluszy S.A.

Reklama

Spółka bardzo dobrze rozpoczęła 2015 r. i w 1 kw. br. osiągnęła 1.461 tys. zł zysku netto przy przychodach wynoszących 4.872 tys. zł. Rok wcześniej SFK Polkap S.A. wypracował 263 tys. zł zysku netto, a wartość jego sprzedaży sięgnęła 2.479 tys. zł. Mocna poprawa wyników finansowych jest w dużej mierze efektem pozyskania środków z emisji obligacji serii A, które pozwoliły Emitentowi, m.in. nabyć licencję na markę "Pierre Cardin", co z kolei przełożyło się na umocnienie jego pozycji rynkowej. Zarząd Spółki przewiduje, że w kolejnych kwartałach uda jej się utrzymać widoczny trend wzrostowy w zakresie przychodów oraz wypracowywanych zysków.

- Pozyskanie nowej marki stwarza duże szanse na zdobywanie kolejnych kontraktów i nowych rynków zbytu. Wyniki finansowe w 1 kw. 2015 r. potwierdzają słuszność podejmowanych przez nas kroków w kierunku budowania pozycji rynkowej. Myślę, że nadchodzące kwartały będą dla nas równie udane i będziemy mogli dalej kontynuować prowadzone działania mające na celu wzrost wartości spółki - dodaje Kaliciak.

Skoczowska Fabryka Kapeluszy POLKAP S.A. jest spółką notowaną na rynku NewConnect od sierpnia 2012 r., która zajmuje się produkcją i dystrybucją kapeluszy oraz półproduktów z wełny, a także włosa króliczego. W marcu 2014 r. jej obligacje zadebiutowały również na rynku Catalyst, a środki pozyskane z emisji dłużnych papierów wartościowych Spółka przeznaczyła, m.in. na zakup licencji do marek.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »