Śnieżka wśród najcenniejszych polskich marek według rankingu "Rzeczpospolitej"

Ukazała się 13. edycja "Rankingu najcenniejszych polskich marek" dziennika "Rzeczpospolita". Wśród 330 ocenianych brandów, znalazła się również Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA, która uplasowała się na wysokim 110 miejscu, awansując o 3 pozycje w porównaniu do ubiegłego roku. Firma osiągnęła najlepszy wynik wśród producentów farb i lakierów.

Ukazała się 13. edycja "Rankingu najcenniejszych polskich marek" dziennika "Rzeczpospolita". Wśród 330 ocenianych brandów, znalazła się również Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA, która uplasowała się na wysokim 110 miejscu, awansując o 3 pozycje w porównaniu do ubiegłego roku. Firma osiągnęła najlepszy wynik wśród producentów farb i lakierów.

Łączna wartość wszystkich marek obecnych w prestiżowym rankingu dziennika "Rzeczpospolita" wyniosła prawie 65 mld zł. Śnieżka w zestawieniu ogólnym (określanym według wartości) zajęła 110 pozycję. Świadczy to o stabilnej, stale umacniającej się pozycji brandu na polskim rynku, co potwierdza również awans w porównaniu do ubiegłorocznego zestawienia. Śnieżka poprawiła również wynik (wzrost o jedną pozycję) w rankingu mocy marek, plasując się na 21 miejscu w swojej kategorii branżowej, dość szeroko określonej jako "Pozostałe produkty niespożywcze".

Reklama

Śnieżka jest obecna również w minirankingach, prezentujących preferencje konsumentów. Zostały one stworzone przez dziennik "Rzeczpospolita", aby zaprezentować brandy, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników, składających się na siłę marki. W kategorii "Świadomość marki", oznaczającej jej znajomość (na podstawie dwóch miar: pamięci wspomaganej oraz spontanicznej), Śnieżka zajęła solidną 20 lokatę, gdzie podobnie jak w kategorii "Postrzegana wartość" okazała się jedyną wyróżnioną marką farbiarską. Z kolei w kategorii "Priorytet świadomości" znalazła się na 14 pozycji na 60 możliwych. Noty przyznawano tu na podstawie testu na pamięć marki, w którym Śnieżka wielokrotnie pojawiała się jako brand pierwszego wyboru.

Śnieżka znalazła się również w prestiżowej kategorii marek najczęściej wybieranych, zajmując 28 miejsce.

- Analiza uzyskanych wyników pokazuje, że Śnieżka jest nie tylko obecna w gronie najczęściej wybieranych polskich marek w ujęciu ogólnym, lecz to także najczęściej wybierana marka farb. Szczególnie cieszą nas wysokie noty w kategoriach, w których wynik jest pochodną tego jak mocno marka jest obecna w świadomości konsumentów i w jakim stopniu odpowiada na ich preferencje, jak 14 miejsce w kategorii "Priorytet w świadomości". Uzyskane wyniki to dla nas potwierdzenie, że projektowanie najwyższej jakości wyrobów, idące w parze ze skuteczną ich komunikacją to cel, który z powodzeniem udaje się nam realizować - komentuje Łukasz Dobrowolski, Dyrektor ds. Marketingu FFiL Śnieżka SA.

Podstawowym kryterium doboru marek do "Rankingu najcenniejszych polskich marek" dziennika "Rzeczpospolita" jest polskość. Wartość brandów stanowi zaś wypadkową wielu zmiennych, w tym np. przychodów ze sprzedaży czy oceny przez konsumentów. W tegorocznym zestawieniu badanie internetowe zastąpiło wywiady personalne.

Opr. KM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Śnieżka SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »