Strata netto LPP mniejsza, duży nacisk na internet

Grupa LPP miała w I kwartale 2018 roku 104,8 mln zł straty netto wobec 117 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Strata operacyjna wyniosła 117,7 mln zł wobec 109 mln zł straty rok wcześniej. Grupa LPP chce w 2018 roku zwiększyć powierzchnię o 11 proc. rdr, planuje nakłady inwestycyjne na poziomie ok. 520 mln zł.

Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 712,8 mln zł wobec 620,6 mln zł przed rokiem.

Marża brutto w I kwartale 2018 roku wynosiła 45,1 proc. w porównaniu z 45,6 proc. w I kwartale rok wcześniej.

Wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu (SG&A) wyniósł 14 proc. i był wolniejszy od tempa wzrostu sprzedaży.

Przychody grupy LPP wzrosły o 16 proc. rdr, do 1,58 mld zł z 1,36 mld zł w I kwartale 2017 roku.

Grupa szacowała na początku kwietnia, że w I kwartale 2018 roku jej skonsolidowane przychody wyniosły 1,58 mld zł, zysk brutto na sprzedaży 710 mln zł, koszty SG&A 815 mln zł, strata z działalności operacyjnej 115 mln zł.

Reklama

LPP podało w raporcie, że w I kwartale 2018 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 728 mln zł, zaś w placówkach Cropp w wysokości 210 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 170 mln zł, w sklepach Mohito 162 mln zł, zaś w salonach Sinsay 142 mln zł.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) były dodatnie w każdym miesiącu pierwszego kwartału, a w całym pierwszym kwartale 2018 roku wzrosły o 9,2 proc.

Spółka podała, że wszystkie marki pokazały dodatnie LFL w pierwszym kwartale, za wyjątkiem Mohito. LFL były dodatnie w większości krajach (najwyższe na Węgrzech, w Rumunii, na Ukrainie i w Czechach).

W I kwartale dzięki sprzedaży internetowej spółka uzyskała ok. 130,9 mln zł przychodów, co stanowiło 8,3 proc. sprzedaży grupy oraz 9,6 proc. sprzedaży w kraju. Około 64 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju.

W pierwszym kwartale 2018 roku średniomiesięczna sprzedaż detaliczna grupy na m kw. była wyższa o około 6 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017 roku i wyniosła 521 zł.

Na koniec marca grupa miała 249,7 mln zł środków pieniężnych.

Wydatki inwestycyjne w I kwartale 2018 roku wyniosły 148,6 mln zł, o 32 proc. więcej rdr ze względu na płatności za otwarcia nowych salonów z IV kwartału 2017 oraz wyższe koszty modernizacji salonów rdr.

Na koniec marca 2018 roku grupa LPP dysponowała 1.728 sklepami w 20 krajach o łącznej powierzchni 1.000,9 tys. m kw. (wzrost o 9,5 proc. rdr w stosunku do stanu na koniec marca rok wcześniej).

Grupa LPP chce w 2018 roku zwiększyć powierzchnię o 11 proc. rdr, planuje nakłady inwestycyjne na poziomie ok. 520 mln zł. Spółka podtrzymuje, że jej celem na ten rok jest 54-55 proc. marży brutto na sprzedaży - podała spółka w prezentacji.

Powierzchnia sprzedaży ma wzrosnąć w tym roku o 11 proc. rdr do 1.109,1 tys. m kw.

Na koniec 2018 roku sklepy Reserved mają być w 23 krajach. W tym roku grupa planuje trzy nowe rynki: Kazachstan i Słowenia (sklepy własne) oraz Izrael (sklepy franczyzowe).

LPP podtrzymało w prezentacji, że tegoroczny CAPEX ma wynieść ok. 520 mln zł, co oznacza wzrost o 18 proc. rdr. Planowane wydatki na sklepy to ok. 350 mln zł, wydatki na biura to ok. 95 mln zł, a na obszar logistyki i IT to 75 mln zł.

Spółka podała, że jej celem jest stopniowe zwiększanie średniej powierzchni sklepów wszystkich marek, aby zrobić w nich miejsce na coraz bardziej rozbudowane kolekcje. Sklepy Reserved miałyby mieć docelowo 2,5 tys. m kw (a maksymalnie 4 tys. m kw), a salony pozostałych marek mają mieć docelowo średnio 450 m kw. powierzchni (max. 900-1000 m kw.).

LPP przewiduje w tym roku wzrost sprzedaży internetowej o 100 proc. rdr. Chce mieć w tym roku z internetu 720 mln zł. W II półroczu planowane jest uruchomienie e-commerce na Ukrainie.

Grupa LPP podtrzymała w prezentacji, że jej celem jest kontynuacja dwucyfrowych wzrostów sprzedaży grupy. Marża brutto na sprzedaży powinna wzrosnąć i znaleźć się w przedziale 54-55 proc. Celem jest również utrzymanie gotówki netto.

LPP podało, że planuje zmianę roku obrotowego, by uspójnić go z sezonami modowymi (rozliczenia kolekcji, mniejsza sezonowość). Według tych planów rok obrotowy w 2019 będzie mieć 13 miesięcy, a pierwszy 12-miesięczny rok obrotowy po zmianie rozpocznie się 1 lutego 2020 roku.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »