Sukces oferty obligacji OT Logistics

Jeden z liderów branży TSL w Europie Środkowej i największy operator portowy w Polsce z powodzeniem zakończył emisję obligacji serii E, która kierowana była głównie do inwestorów indywidualnych. Inwestorzy objęli wszystkie oferowane przez OT Logistics (OTL) obligacje o łącznej wartości 10 mln zł.

Jeden z liderów branży TSL w Europie Środkowej i największy operator portowy w Polsce z powodzeniem zakończył emisję obligacji serii E, która kierowana była głównie do inwestorów indywidualnych. Inwestorzy objęli wszystkie oferowane przez OT Logistics (OTL) obligacje o łącznej wartości 10 mln zł.

Spółka oferowała 10 tys. trzyletnich niezabezpieczonych obligacji o wartości nominalnej 1 000 zł każda, z oprocentowaniem stałym wynoszącym 5,4 proc. w skali roku i wypłacanym kwartalnie kuponem.

- Sukces oferty i fakt, że pomimo okresu wakacyjnego w ofercie udział wzięło ponad 230-tu inwestorów, interpretujemy jako świadectwo zaufania rynku kapitałowego do OT Logistics i realizowanych przez nas działań - mówi Zbigniew Nowik, Prezes Zarządu OT Logistics.

Oferującym obligacje był Niezależny Dom Maklerski S.A.

OT Logistics jest już obecna na rynku Catalyst. W 2014 r. zostały przeprowadzone trzy emisje obligacji (serie B, C i D) na łączną kwotę 130 mln zł oraz 5 mln euro. Wcześniej - w 2011 r. - Spółka wyemitowała obligacje serii A o wartości 60 mln zł, które zostały wykupione zgodnie z planem w 2014 r. Kupony dla każdej serii wypłacane są terminowo.

Reklama

Ostatnie lata Grupa Kapitałowa OT Logistics (GK OTL) może zaliczyć do przełomowych, między innymi za sprawą przeprowadzonych akwizycji. W styczniu 2014 r. sfinalizowane zostało przejęcie Grupy C.Hartwig Gdynia, a w lipcu tego samego roku w skład GK OTL wszedł Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia (obecnie - po zmianie nazwy - OT Port Gdynia; OTPG).

W lipcu 2015 r. spółka zakupiła za kwotę 61,2 mln zł akcje nowej emisji spółki Luka Rijeka d.d., zarządzającej największym portem morskim w Chorwacji, stając się jej drugim co do wielkości - po Chorwackim Państwie - udziałowcem z 20,81 proc. akcji. Otwiera to drogę do ścisłej współpracy z operatorem portu zarówno na poziomie inwestycyjnym, jak i operacyjnym. Ponadto w połowie sierpnia zawarta została umowa przedwstępna z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk dotycząca 30?letniej dzierżawy nieruchomości o pow. ok. 26 ha. w celu rozpoczęcia w przyszłości ważnej inwestycji - budowy nowego terminalu przeładunkowo-składowego, który umożliwi Spółce jeszcze aktywniejszą działalność w zakresie obsługi towarów agro, tj. zbóż i pasz. W tym samym okresie OTL zakupiła 100 proc. udziałów w kolejowej spółce Landkol, która specjalizuje się w przewozie kruszyw oraz towarów masowych.

Dzięki powyższym przejęciom Grupa zyskała wiele nowych kompetencji i otworzyła się na nowe rynki, a konsolidacja przejętych podmiotów stanowiła jeden z czynników, dzięki którym możliwe było istotne zwiększenie skali działalności.

OT LOGISTICS S.A. jest polską spółką z branży TSL, która w przyszłym roku obchodzić będzie 70-tą rocznicę powstania. W 2014 r. Grupa OT LOGISTICS S.A. osiągnęła obroty ok. 200 mln euro. Od 2013 r. jest spółką publiczną notowaną na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównymi udziałowcami spółki są fundusze emerytalne (Met Life, Allianz) oraz polski fundusz Mistral.

OT LOGISTICS jest największym operatorem portowym w Polsce i jednym z największych na południowym wybrzeżu Morza Bałtyckiego w zakresie dry bulk cargo i general cargo.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »