Synektik prezentuje nową strategię i zapowiada dynamiczny wzrost skali biznesu

Synektik - notowany na głównym rynku GPW wiodący dostawca innowacyjnych rozwiązań dla diagnostyki obrazowej i medycyny nuklearnej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej - dzięki istotnemu zwiększeniu skali biznesu we wszystkich segmentach oraz oczekiwanej komercjalizacji innowacyjnego radioznacznika do diagnostyki chorób serca, spodziewa się nawet czterokrotnego wzrostu marży EBITDA wobec średniej z lat 2014-2016 na poziomie 8 proc.

Synektik - notowany na głównym rynku GPW wiodący dostawca innowacyjnych rozwiązań dla diagnostyki obrazowej i medycyny nuklearnej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej - dzięki istotnemu zwiększeniu skali biznesu we wszystkich segmentach oraz oczekiwanej komercjalizacji innowacyjnego radioznacznika do diagnostyki chorób serca, spodziewa się nawet czterokrotnego wzrostu marży EBITDA wobec średniej z lat 2014-2016 na poziomie 8 proc.

Spółka wskazała strategiczne kierunki rozwoju Grupy do 2021 r., zgodnie z którymi planuje wykorzystać zdobyte kompetencje z zakresu inteligentnych rozwiązań medycznych oraz skoncentrować się na trzech kluczowych, charakteryzujących się największym potencjałem komercyjnym dziedzinach medycznych: onkologii, kardiologii i neurologii. Jednocześnie Synektik zapowiada rozszerzenie pola działalności z obszaru diagnostyki na obszar terapii, w którym koncentrują się największe wydatki z zakresu ochrony zdrowia.

Synektik oczekuje, że implementacja nowej Strategii pozwoli na osiągnięcie średniorocznego wzrostu przychodów w latach 2017-2021 na poziomie 30-40 proc. Produkty dedykowane onkologii, kardiologii i neurologii mają w 2021 r. odpowiadać za ok. 90 proc. sprzedaży, podczas gdy w 2016 r. ok. 50 proc. stanowiły produkty i usługi związane z radiologią.

Reklama

- Będziemy docierać do całkiem nowych grup odbiorców, jakimi są specjaliści z dziedzin onkologii, kardiologii i neurologii w ośrodkach medycznych. Pod ich potrzeby sformułowana została nowa oferta firmy. Będziemy też systematycznie poszerzali ofertę o produkty służące terapii - obszarowi ochrony zdrowia, w którym koncentrują się największe wydatki - tłumaczy Cezary Kozanecki, jeden z założycieli, istotny akcjonariusz i prezes Synektik.

Ambicją Spółki jest jednocześnie osiągnięcie znaczącej poprawy rentowności - marża EBITDA w ujęciu procentowym ma być na koniec 2021 r. wyższa o 3-4 razy wobec średniej z lat 2014-2016 na poziomie 8 proc. Na wzrost marż wpływ ma mieć zwiększenie w sprzedaży udziału innowacyjnych, wysokomarżowych produktów - przede wszystkim produkowanych obecnie i opracowywanych przez Centrum Badawczo-Rozwojowe firmy radiofarmaceutyków specjalnych - oraz komercjalizacji unikalnego w skali światowej radioznacznika do diagnozowania choroby wieńcowej.

- Spodziewamy się wzrostu sprzedaży radiofarmaceutyków specjalnych, przede wszystkim za sprawą obowiązujących od tego roku nowych wycen NFZ, a także rosnącego eksportu. Do końca 2021 r. ten typ produktów powinien odpowiadać za mniej więcej połowę przychodów całego segmentu produkcji radiofarmaceutyków. Istotnym elementem planów Spółki jest komercjalizacja naszego flagowego projektu - innowacyjnego kardioznacznika o globalnym potencjale. Zakładamy, że pozyskamy partnera do tego projektu po zakończeniu drugiej fazy badań klinicznych w 2018 r. Oczekujemy przychodów zarówno na bazie płatności z góry, jak i kamieni milowych, a po wprowadzeniu produktu do sprzedaży, również udziałów w zyskach.- mówi Cezary Kozanecki.

Synektik oczekuje, że w wyniku realizacji Strategii udział przychodów z eksportu wzrośnie z 2 proc. odnotowanych w 2016 r. do 40-50 proc. w roku 2021.

- W nadchodzących latach planujemy zwiększać sprzedaż naszych produktów zarówno na rynkach, na których jesteśmy już obecni, jak i na tych, na których dopiero chcemy zaistnieć. Dotyczy to przede wszystkim sprzedaży radiofarmaceutyków, ale nie tylko. Równolegle rozwijamy nasze rozwiązania informatyczne w kierunku zintegrowanej platformy "Evolutiuon", które chcemy upowszechniać w całej Europie. Nasz zaawansowany system informatyczny będzie stanowił bardzo użyteczne narzędzie dla jednostek medycznych i pacjentów. Zakładane zwiększenie udziału eksportu w sprzedaży będzie również w istotnej mierze determinowane przez komercjalizację naszego kardioznacznika, ale nawet bez niej wzrost sprzedaży zagranicznej w nadchodzących latach pozostanie znaczący - wyjaśnia Cezary Kozanecki.

Podstawą do stworzenia nowej Strategii Synektik była analiza globalnych, regionalnych oraz krajowych trendów na rynku ochrony zdrowia, a także globalnych prognoz dla poszczególnych dziedzin medycyny i obszarów biznesowych.

Poprzednia strategia - ogłoszona w momencie debiutu spółki na rynku NewConnect w 2011 r. - obejmowała okres do 2015 r. Jako główne cele strategiczne Synektik określił wówczas: uruchomienie produkcji i sprzedaży radiofarmaceutyków w Polsce, poszerzenie oferty produktowej (w zakresie sprzętu medycznego) i rozwój wdrażanych rozwiązań informatycznych, a także zwiększenie zakresu świadczonych usług serwisowych i działalności laboratorium diagnostycznego. Synektik osiągnął cele, zdobywając lub utrzymując czołowe pozycje w Polsce we wszystkich wskazanych obszarach działalności. Przychody Grupy wzrosły od 2011 r. o 85 proc., do ok. 84 mln zł w 2015 r. W tym samym czasie kapitalizacja spółki zwiększyła się o prawie 360 proc.

O Grupie Synektik

Grupa Synektik jest wiodącym dostawcą urządzeń oraz zaawansowanych produktów radiofarmaceutycznych stosowanych w diagnostyce i terapii w dziedzinach onkologii, kardiologii i neurologii.

W ramach segmentu dystrybucji urządzeń medycznych Spółka współpracuje z kilkunastoma globalnymi firmami, wśród których wymienić można takich graczy jak GE Healthcare, Samsung Healthcare, Toshiba Medical, czy Carl Zeiss. Dzięki tak szerokiemu portfolio produktów oraz nabytym kompetencjom firma oferuje m.in. budowę hybrydowych sal operacyjnych w systemie "pod klucz".

Synektik posiada na terenie Polski dwa zakłady produkcyjne radiofarmaceutyków oraz Centrum Badawczo-Rozwojowe zajmujące się opracowywaniem nowych, innowacyjnych produktów znajdujących zastosowanie w onkologii, kardiologii i neurologii. Spółka pozostaje jednocześnie jedynym dostawcą radiofarmaceutyków specjalnych na terenie Polski. Flagowym projektem Spółki jest innowacyjny, charakteryzujący się globalnym potencjałem radioznacznik do diagnostyki choroby wieńcowej, którego rozwój jest obecnie na etapie drugiej fazy badań klinicznych.

Spółka zajmuje się również opracowywaniem i wdrażaniem w jednostkach medycznych zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Synektik jest w trakcie budowy zaawansowanej platformy informatycznej "Evolution", która ma być kompleksowym narzędziem do zarządzania informacją medyczną, skierowanym zarówno do pracowników służby zdrowia, jak i pacjentów.

Firma powstała w 2001 r. Dziesięć lat później akcje Synektik debiutowały na rynku NewConnect. W październiku 2014 r. Spółka przeniosła notowania na rynek regulowany GPW w Warszawie.

Synektik był wielokrotnie nagradzany w najbardziej prestiżowych rankingach. Otrzymał m.in. statuetkę "Gazele Biznesu 2011" oraz znalazł się wśród wyróżnionych nagrodą "Diamenty Forbesa 2012". W 2013 roku Spółka została doceniona przez Gazetę Giełdy Parkiet i Inwestorów w rankingu "Byki i Niedźwiedzie", uzyskując tytuł spółki roku rynku NewConnect. W październiku 2015 r. Cezary Kozanecki, Prezes Synektik został laureatem nagrody "Wizjonerzy Biznesu".

Opr. KM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: nowa strategia Grupy PZU | wzrost
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »