Udany debiut Dino Polska
Kurs akcji debiutującej w środę na GPW spółki Dino Polska rośnie o ok. 10 proc., obroty na jej akcjach przekroczyły już 100 mln zł.
Po godz. 9.15 akcje Dino Polska drożeją o 9,8 proc. do 36,78 zł. Obroty na papierach spółki wynoszą ponad 110 mln zł.
Oferta publiczna Dino była drugą pod względem wielkości ofertą polskiej spółki prywatnej w historii GPW oraz największą ofertą publiczną w Polsce od grudnia 2013 roku.
Przeprowadzona niedawno oferta objęła 48.040.000 akcji, w tym dla inwestorów instytucjonalnych przeznaczono 45.456.047 akcji, dla indywidualnych 2.402.000 akcji, a dla inwestorów w transzy menedżerskiej 181.953 akcje.
Średnia stopa redukcji zapisów dokonanych przez inwestorów indywidualnych w ofercie publicznej Dino Polska wyniosła 75 proc.
Cena sprzedaży w przypadku inwestorów instytucjonalnych ustalono na 34,50 zł, a dla indywidualnych - na poziomie ceny maksymalnej, czyli 33,50 zł. Ostateczna wartość oferty Dino Polska wyniosła około 1,65 mld zł.
Akcje Dino Polska sprzedawane były przez Polish Sigma Group, należący do Polish Enterprise Fund VI.
Kapitalizacja spółki według ostatecznej ceny akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych wynosi ok. 3,4 mld zł. Spółka podała, że w ofercie wzięły udział instytucje finansowe z blisko 20 krajów.
Dino Polska to sieć handlu detalicznego artykułami spożywczymi. Na koniec grudnia 2016 r. sieć sklepów Dino tworzyło 628 supermarketów proximity (wobec 511 na koniec 2015 r.).
W 2016 roku Grupa Dino miała 151,2 mln zł zysku netto (wzrost o 23,7 proc. rdr), 288,3 mln zł zysku EBITDA (wzrost o 37,1 proc. rdr) i 3.369,5 mln zł przychodów (wzrost o 30,1 proc. rdr).