Vistula wyda miliony na rozwój sieci i inwestycje odtworzeniowe
Vistula planuje otwarcie w 2016 r. 52-54 nowych salonów własnych i franczyzowych, co oznacza wzrost powierzchni sprzedaży o ponad 10 proc.
Tegoroczne nakłady na rozwój sieci i inwestycje odtworzeniowe wyniosą ok. 12 mln zł - poinformował prezes Grzegorz Pilch w liście do akcjonariuszy.
Na koniec 2015 roku grupa miała 322 salony o łącznej powierzchni sprzedażowej wynoszącej 28 tys. m kw. W ciągu całego zeszłego roku otwarto 51 nowych salonów.
"W roku bieżącym zamierzamy przekroczyć poziom łącznie 370 salonów wszystkich marek odzieżowych oraz segmentu jubilerskiego" - poinformował prezes.
"W ramach planów inwestycyjnych na rok 2016 planowane jest uruchomienie 52-54 nowych salonów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni ponad 2800 m kw netto, co zapewni wzrost powierzchni sprzedaży spółki o ponad 10 proc. netto" - dodał.
Sieć sprzedaży W.KRUK ma zwiększyć się o ok. 1000 m kw. dzięki otwarciu 18-19 nowych salonów, a sieć segmentu odzieżowego, gdzie uruchomionych zostanie 34-35 nowych lokalizacji, powiększy się o ok. 1800 m kw.
Łączne nakłady finansowe w bieżącym roku, przeznaczone na rozwój sieci detalicznej oraz inwestycje odtworzeniowe w najważniejszych lokalizacjach, wyniosą około 12 mln zł.
Spółka przygotowuje się do uruchomienia w 2016 r. projektu franczyzowego w segmencie jubilerskim, który będzie funkcjonował na podobnych zasadach jak w markach odzieżowych.
Prezes zapowiada, że jednym z celów spółki jest poprawa efektywności działania marki Deni Cler do poziomu rentowności około 5 proc. netto.