W Polsce zniknęło 106 stacji benzynowych Neste przejętych przez Shella

W Polsce było 106 stacji sieci Neste. To już tylko wspomnienie. Zostały przejęte przez rynkowego giganta.

Koncern paliwowy Shell, który posiada 416 stacji benzynowych w Polsce, zakończył proces włączania do swojej struktury sieci stacji Neste, kupionej w 2013 r. Firma rozpoczęła też wprowadzanie zmian w wyglądzie i obsłudze swoich obiektów w całym kraju.

- Zakończyliśmy bardzo duży program inwestycyjny polegający na integracji stacji Neste w jeden podmiot - powiedział w poniedziałek Paweł Odrzywołek, dyrektor Działu Stacji Paliw Shell Polska.

Koncern Shell w 2013 r. kupił od fińskiej firmy Neste polską sieć samoobsługowych stacji benzynowych za ok. 80 mln euro. W jej skład wchodziło 106 obiektów w całym kraju.

Reklama

Jak poinformował Odrzywołek, po zakończeniu integracji pod szyldem Shell działa 66 dawnych stacji Neste, z czego 14 to nadal obiekty samoobsługowe. - Z różnych względów te stacje będą działać w formacie samoobsługowym przez co najmniej rok. Posłużą one nam też za swoisty poligon, jak sprawdza się taki sposób obsługi klientów - dodał.

Według niego Shell, nie zamierza jednak rozwijać stacji samoobsługowych w Polsce - będą one stanowiły niszę w miejscach, gdzie niemożliwe lub nieopłacalne jest uruchomienie obiektów z pełną obsługą.

Odrzywołek poinformował, że firma Shell Polska posiada obecnie 416 stacji benzynowych w Polsce, z których 15 zostało otwartych w tym roku. Do końca roku planowane jest uruchomienie jeszcze kilku obiektów. - Jesteśmy zainteresowani rozwojem sieci w Polsce. Chodzi o budowanie stabilnego i długofalowego biznesu paliwowego w naszym kraju, bo jest on bardzo ważnym miejscem na mapie działalności Shell - zadeklarował.

Shell rozpoczął wprowadzanie na swoich stacjach zmian związanych ze zmianą wyglądu, obsługi i oferowanego asortymentu towarów. Pierwszy etap potrwa do końca przyszłego roku. Pierwszym obiektem działającym w odmienionym formacie sklepowo-kawiarnianym jest stacja położona na południu Krakowa, w sąsiedztwie dużych osiedli i autostradowej obwodnicy miasta.

Jak wyjaśnił Paweł Długoński, menadżer ds. sprzedaży detalicznej Shell Polska, wprowadzane zmiany są efektem szerokich badań dotyczących potrzeb i oczekiwań klientów stacji benzynowych. W ich wyniku stacje Shella, w zależności od lokalizacji, typu obsługiwanych klientów i osiąganych obrotów przybiorą charakter kawiarniany, sklepu osiedlowego czy obiektu szybkiej obsługi. Wśród nowości znalazły się m.in. terminale przy dystrybutorach przeznaczone do zamawiania posiłków i gorących napojów.

Według przedstawicieli Shella, zmiany wynikają z tego, że sklepy i kawiarenki stanowią coraz ważniejszą część oferty stacji paliwowych.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Shell | stacje | stacja | stacje benzynowe | stacja benzynowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »