Wpływ hejtu na decyzje inwestorów

Nie od dziś wiadomo, że świat inwestycji rządzi się własnymi prawami. Gra na giełdzie jest obarczona ryzykiem i jest uzależniona od wielu czynników. Jedną z pułapek współczesnego świata jest Internet. Z jednej strony niesie ze sobą wiele pozytywnych zmian, natomiast z drugiej skrywa wiele zagrożeń. Przykładem negatywnego zjawiska jest hejt. Jedną z najmniej poważnych konsekwencji, jakie ze sobą niesie, jest osłabienie reputacji firmy. Często skutki hejtu w Internecie są tragiczne. W jaki sposób hejt może wpłynąć na decyzje inwestorów?

Co wpływa na cenę akcji na giełdzie?

Na notowania spółek mają wpływ różne czynniki. Wśród nich należy wyróżnić najważniejsze trzy grupy: fundamentalne, techniczne i emocjonalne. Wahania kursu akcji w przeciągu najbliższych godzin będą wynikiem ludzkich emocji. Inaczej wygląda kwestia prognoz sięgających kilku lat do przodu. Te będą uzależnione od czynników fundamentalnych. Oznacza to, że na pozycję spółki w notowaniu ma wpływ głównie jej wynik finansowy. Wzrost jest oczywistą siłą napędową. Kolejną ważną grupą czynników są czynniki techniczne. Można je sprowadzić do ogólnej sytuacji ekonomicznej, jak i tych bardziej szczegółowych, na przykład inflacji, klasy aktywów, ale też demografia, czy płynność rynkowa. Odrębną grupą są czynniki sentymentalne, którym chcemy poświęcić więcej uwagi.

Reklama

Czynniki emocjonalne - czyli, czy chodzi wyłącznie o modę?

Moda narzuca określone trendy, które zmieniają się sezonowo i w zależności od tego są mniej lub bardziej popularne. Podobnie wygląda kwestia inwestycji. Jednak, jak sama nazwa wskazuje na pewne decyzje, mają wpływ emocje. Jest to kwestia psychologii, która ma silny związek ze skojarzeniami, jakie budzi dana spółka. Oczywiste jest to, że inwestor nie zainteresuje się lub będzie uprzedzony przed zakupem takiej, która powszechnie cieszy się złą opinią. Patrząc realistycznie, jest też nikła szansa na to, że odzyska utracone zaufanie. Jak widać czynniki emocjonalne, mają bardzo duży wpływ na decyzje zakupowe inwestorów. Co więcej, niektórzy twierdzą, że to od nich jest w pełni uzależniona decyzja o dokonaniu zakupu lub jego braku. Jak się okazuje w pierwszej chwili najistotniejszą rolę, odgrywają emocje.

Reputacja spółki i emocje jakie budzi, a wpływ na decyzję zakupową

Wciąż wielu biznesmenów nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ogromny wpływ ma opinia o danej firmie. O ile większość jest w stanie sobie wyobrazić, że ma wpływ na zatrudnienie pracowników i pozyskanie klientów, to już nie każdy bierze pod uwagę to, że decyduje również o zakupie danej inwestycji. Takie przekonanie w dużej mierze wynika to z ignorancji i braku analizy czynników, które mają wpływ na decyzję zakupową. Jest to podyktowane obiegową opinią, że najważniejszy jest zysk spółki, jednak jest to błędne myślenie. Wszędzie, jak również na giełdzie jest miejsce na element psychologiczny, który jest, zależny od ludzkich emocji. To on ma wpływ na ostateczną decyzję.

Jakie opinie mogą zagrozić reputacji firmy?

Prawdą jest, że każda opinia może zagrozić firmie. Biorąc pod uwagę dzisiejsze realia, które oznaczają, że żyjemy w dobie Internetu najbardziej niebezpieczne, są opinie zamieszczone online. Świadczy o tym fakt, że szukając opinii o produkcie, czy usłudze w pierwszej kolejności sprawdzamy to, wpisując interesującą nas frazę do wyszukiwarki Google. Opinie zamieszczone na forach i portalach branżowych stają się dla klientów niejednokrotnie wyznacznikiem zakupu. To samo dotyczy pracodawców. Internauci za najbardziej wiarygodne opinie uważają właśnie te umieszczone w Internecie. Przykładem takiej platformy opiniotwórczej w Polsce może być gowork. Portal ten często odwiedzają osoby, które dopiero są na etapie poszukiwania pracy lub stoją przed decyzją jej podjęcia. Znajdują się tam setki opinii na temat pracodawców, co ma niezwykłą siłę oddziaływania na decyzje o ewentualnym podjęciu pracy w danej firmie.

Ochrona wizerunku w sieci, czyli jak walczyć z negatywnymi opiniami?

Prawdziwym problemem w obecnych czasach jest walka z hejtem w sieci. O ile łatwiej jest zdementować plotkę lub zaprzeczyć czemuś w realnym życiu, o tyle w Internecie nie jest to już takie proste. Pewne jest jednak to, że należy walczyć z negatywnymi opiniami w sieci i nie pozostawiać żadnego komentarza bez odpowiedzi. Może to jedynie pogorszyć sytuację i mieć nieodwracalne skutki. Jak w każdej sytuacji zdarzają się jednak odstępstwa od reguły, tak również są przypadki, w których należy wiedzieć, jak usunąć komentarz. Należy również pamiętać, że w Internecie czas ma olbrzymie znaczenie, dlatego trzeba działać szybko. Jest to bardzo ważne, ponieważ w szczególności hejt ma silne tendencje do narastania aż do tego stopnia, że może stać się niepohamowany. Wtedy nie pomogą już dobre opinie i lata obecności spółki na rynku.

Jak walczyć z hejtem i usuwać negatywne opinie?

Liczba Internautów na całym świecie jest tak duża, że jeśli nasz biznes dotkną negatywne opinie to, zaczynamy panikować. W takiej sytuacji normalne jest to, że nie widzimy wyjścia z danej sytuacji i nie patrzymy optymistycznie w przyszłość. Jednak z hejtem można sobie poradzić. W tym celu należy bez zastanowienia skorzystać z pomocy specjalistów, którzy znają reguły rządzące światem online. Firmy, w których pracują specjaliści marketingu internetowego, są wyspecjalizowane w działaniach online i wiedzą, jak usunąć komentarz bez narażenia firmy na straty. Kluczem do sukcesu jest również umiejętne moderowanie treści tak, aby firma z komunikacji internetowej mogła czerpać korzyści. Jest to szczególnie istotne, ponieważ podstawą budowania marki jest obecnie kształtowanie jej wizerunku w sieci. Jest to kwestia złożona i związana z komunikacją w wielu mediach społecznościowych. Dynamika Internetu sprawia, że wpływ ma nie tylko rodzaj zamieszczanych treści, ale również sposób i szybkość reakcji. Wszystko to działania, których celem jest ochrona wizerunku w sieci.

Narzędzia wykorzystywane do walki z hejtem

Wachlarz narzędzi wykorzystywanych do walki z hejtem jest naprawdę szeroki. W jego skład wchodzą takie metody jak: moderacja komentarzy i ich usuwanie. Budowa wizerunku marki nie polega wyłącznie na usuwaniu negatywnych opinii i odpierania hejtu, ale również na działaniach mających na celu wzmocnienie pozycji marki. Temu doskonale służą aktywności związane z budowaniem pozytywnych opinii. Dobrą taktyką jest uzyskanie zbioru rekomendacji biznesowych dla firmy. Wciąż skuteczną metodą budowania dobrej opinii jest marketing szeptany, który polega na zamieszczaniu pozytywnych opinii na forach tematycznych, gdzie jest prowadzona dyskusja na temat danej usługi, czy produktu. Marketing dyskusji jest doskonałym sposobem promocji w mediach społecznościowych, na przykład na grupach facebookowych. To właśnie tam coraz częściej społeczność szuka potencjalnych wykonawców i produktów. Warto zainwestować w te działania i powierzyć je specjalistycznym firmom tak, aby były one skuteczne i przynosiły pożądane efekty. Najlepszym rozwiązaniem jest zaufanie tym, którzy mają mocne referencje, ale również praktyczne doświadczenie zdobywane latami, które najlepiej potwierdzają zadowolenie klientów.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze profesjonalnej agencji?

Najszybszą i najłatwiejszą metodą na znalezienie agencji jest skorzystanie z Internetu. W tym celu wystarczy jedynie wpisać interesującą nas frazę tak, aby wyświetliła się duża liczba wyników. Ważnym etapem jest selekcja firm, ponieważ najważniejszym kryterium wyboru powinny być zdobyte doświadczenie i uzyskane rekomendacje. Jest to szczególnie ważne, jeśli szukamy specjalistów, którzy mają nam pomóc w walce z hejtem. Tylko takie działanie pozwoli odzyskać nadwyrężoną reputację marki. Walka z e-kryzysem wymaga przede wszystkim doświadczenia. Jego potwierdzeniem mogą być przede wszystkim rekomendacje, które wyrażają zadowolenie klientów i odnoszą się do konkretnych działań. Takowe posiada agencja Warsaw Media House, które przez lata obecności na rynku odnosi sukcesy i specjalizuje się w takich obszarach jak hejt. To sprawiło, że w gronie kluczowych działań wysoko plasuje się walka z hejtem. Jest to wyjątkowo poszukiwany i pożądany obszar działań, w którym wyspecjalizowanie wynika z wieloletniej praktyki. Jest ona skuteczna, ponieważ działa w połączeniu ze specjalistyczną i obszerną wiedzą z zakresu e-marketingu.

Dlaczego warto skorzystać z usług Warsaw Media House?

Prestiżowa agencja to właśnie Warsaw Media House, referencje zdobyte przez nich mówią same za siebie. Imponująca jest również ich liczba, bo wynosi aż 180. Opinie pochodzą zarówno od małych firm, jak i klientów korporacyjnych. Jest to zasługa doświadczenia i licznych kompetencji, jakie posiadają pracownicy agencji. Dotyczą one takich dziedzin: Prince2, SEO, E-mail marketing, techniki sprzedażowe, planowanie mediów i działania PR. Wszystko to ma na celu zwiększenie konkurencyjności danego produktu poprzez uruchomienie skutecznych mechanizmów sprzedażowych. Jedną ze wciąż cieszących się małą popularnością specjalności jest zarządzanie e-kryzysem i walka z hejtem. Agencja, która uważa się za dobrą doskonale, wie, jak ważna jest ochrona wizerunku w sieci, Warsaw Media House traktuje to działanie jako priorytet. Dlatego specjalizuje się w budowaniu sieci rekomendacji. W ten sposób firma może cieszyć się dobą opinią wśród Internautów. Sprawa, jak widać w dużej mierze, dotyka również spółki giełdowe, a hejt i natłok negatywnych opinii powoduje osłabienie ich popularności. Wpływa to na decyzję inwestorów i często jest powodem rezygnacji z danego zakupu. Dlatego warto zwrócić uwagę na działania marketingu online na giełdzie, gdzie dynamika przybiera zawrotne tempo. To sprawia, że te poczynania okazują się niezwykle ważne oraz mogą przyczynić się do sukcesu lub porażki spółki. Dlatego warto powierzyć takie działania profesjonalistom, którzy są specjalistami w swojej branży. Z Warsaw Media House sukces Twojej firmy jest w dobrych rękach!

"Piotr Sulewski Prezes Zarządu Warsaw Media House sp. z o.o. sp.k

Absolwent Uczelni Łazarskiego na kierunku Zarządzanie projektami, gdzie zdobył również tytuł MBA (Master of Business Administration). Obecnie studiuje analizy marketingowe w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest doświadczonym praktykiem biznesu - zarządza i koordynuje pracą Spółki. Specjalizuje się w analizie danych i reklamie online. Wierzy, że największą wartością firmy są ludzie dlatego docenia osoby z pasją, które wykazują inicjatywę i zaangażowanie. Zaprasza do swojej sieci zawodowej na Linkedin (www.linkedin.com/in/piotr-sulewski-4928a2112/)"

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »