Zysk netto Grupy TP w 2011 r wyniósł 376 mln zł

Zysk netto grupy TP SA w trzecim kwartale 2011 roku wyniósł 376 mln zł wobec 748 mln zł straty (skorygowanej o wyłączenie z konsolidacji Emitela) rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Analitycy spodziewali się średnio 231 mln zł zysku w III kw. 2011 roku.

Zysk netto grupy TP SA w trzecim kwartale 2011 roku wyniósł 376 mln zł wobec 748 mln zł straty (skorygowanej o wyłączenie z konsolidacji Emitela) rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Analitycy spodziewali się średnio 231 mln zł zysku w III kw. 2011 roku.

Zysk operacyjny w III kwartale 2011 roku wyniósł 500 mln zł wobec 533 mln zł straty (skorygowanej o wyłączenie z konsolidacji Emitela) rok wcześniej i wobec 389 mln zł konsensusu.

EBITDA wzrosła do 1,402 mld zł wobec 1,365 mld zł konsensusu. Marża EBITDA wyniosła 38,1 proc. wobec 38,1 proc. rok wcześniej.

Przychody telekomu zmniejszyły się w trzecim kwartale 2011 roku o 3,8 proc. r/r do 3,679 mld zł wobec 3,682 mld zł konsensusu.

- Spadek przychodów Grupy TP w III kw. został ograniczony do 3,8 proc. (rok-do-roku), wobec spadku o 4,3 proc. w pierwszym półroczu. Z wyłączeniem wpływu regulacji, przychody Grupy TP zmniejszyły się jedynie o 1,8 proc., gdyż dynamiczny wzrost przychodów w segmencie komórkowym, o 4 proc. rok-do-roku, zrównoważył częściowo spadek w segmencie stacjonarnym (-6,6 proc. rok-do-roku) - podała TP w raporcie.

Reklama

Wolne przepływy pieniężne netto wyniosły 574 mln zł.

Narastająco po trzech kwartałach 2011 roku zysk netto Grupy TP wzrósł do 1,560 mld zł z 110 mln zł straty rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 2,018 mld zł wobec 478 mln zł rok wcześniej, EBITDA wyniosła 4,891 mld zł wobec 3,288 mld zł, a przychody telekomu zmniejszyły się o 4,2 proc. r/r do 11,198 mld zł z 11,684 mld zł przed rokiem.

- W trzecim kwartale ponownie osiągnęliśmy znaczący postęp w działalności komercyjnej, odzwierciedlony w przyroście liczby klientów usług komórkowych i szerokopasmowych, co umacnia nas w przekonaniu, że jesteśmy w stanie wykorzystać możliwości rynkowe. Wkraczając w czwarty kwartał, który tradycyjnie charakteryzuje się wysoką dynamiką, chcemy nadal wzmacniać pozycję rynkową, koncentrując się jednocześnie na generowaniu środków pieniężnych i rygorystycznej kontroli kosztów. Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani postępem w realizacji planu średnioterminowego; możemy także potwierdzić, że cele całoroczne pozostają w naszym zasięgu. - powiedział cytowany w komunikacie Maciej Witucki, prezes TP.

Według szacunków Grupy TP, wartość rynku telekomunikacyjnego w Polsce zmniejszyła się w III kw. 2011 o 1,1 proc. (rok-do-roku), wobec niemal płaskiej ewolucji wartości rynku w pierwszym półroczu. Zmiana dynamiki głównie odzwierciedla wprowadzoną w lipcu 2011 roku obniżkę stawek MTR (za SMS z 8 gr do 7 gr oraz za połączenia głosowe z 0,1677 zł do 0,1520 zł). Zmiany te wpłynęły przede wszystkim na rynek komórkowy, który w III kw. odnotował spadek wartości o 0,4 proc. rok-do-roku, po wzroście o 3,1 proc. w I kw. oraz o 2,1 proc. w II kw. 2011 roku.

Grupa TP miała 1,95 mld zł przychodów z telefonii komórkowej

Grupa Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) miała w III kwartale 2011 roku 1,95 mld zł przychodów z telefonii komórkowej wobec 1,94 mld zł w takim samym okresie 2010 roku - podała TP SA w raporcie. Od początku roku przychody TP SA z telefonii komórkowej wyniosły 5,77 mld zł wobec 5,71 mld zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wzrosły tym samym o 1,1 proc.

Marża EBITDA wzrosła rdr w III kwartale 2011 roku o 4,8 pkt proc., do 34,1 proc.

Łączna liczba klientów telefonii komórkowej wzrosła na koniec III kwartału w ujęciu rocznym o 3,3 proc., do 14,614 mln, z czego liczba klientów abonamentowych wyniosła 6,972 mln (wzrost o 2,1 proc.), a liczba klientów pre-paid 7,641 mln (wzrost o 4,5 proc.).

Liczba klientów mobilnych usług szerokopasmowych wzrosła o 44,6 proc., do 691 tys.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto | Orange Polska S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »