80 proc. Polaków to przeciwnicy hazardu

60 proc. Polaków zdecydowanie sprzeciwia się hazardowi, dalsze 20 proc. - choć ocenia go negatywnie - nie jest w swych poglądach tak zdecydowane - wynika z opublikowanego w środę badania CBOS.

60 proc. Polaków zdecydowanie sprzeciwia się hazardowi, dalsze 20 proc. - choć ocenia go negatywnie - nie jest w swych poglądach tak zdecydowane - wynika z opublikowanego w środę badania CBOS.

Z badania wynika ponadto, że prawie co piąty ankietowany (18 proc.) w mniejszym lub większym stopniu ma do hazardu stosunek pozytywny. Tylko 3 proc. pytanych przyznało wprost, że lubi hazard. Pozytywnie odnoszą się do hazardu wyraźnie częściej mężczyźni (24 proc.) niż kobiety (11 proc.)

"Polacy dość jednoznacznie określają swój stosunek do problemu tzw. jednorękich bandytów, czyli automatów o małych wygranych. Spośród możliwych rozwiązań problemu +jednorękich bandytów+ największa grupa ankietowanych (44 proc.) opowiedziała się za funkcjonowaniem takich automatów wyłącznie w kasynach licencjonowanych przez państwo" - napisali analitycy CBOS.

Reklama

Wyniki ankiety wskazują, że prawie jedna czwarta (23 proc.) badanych chciałaby w ogóle zlikwidować możliwość oficjalnego uprawiania gier hazardowych w Polsce, a co ósmy badany (13 proc.) opowiada się za pozostawieniem w miejscach publicznych automatów o małych wygranych, ale wyłącznie należących do państwa i połączonych w sieć, czyli tzw. wideoloterię.

Z kolei co dziesiąty pytany (10 proc.) nie chciałby żadnej zmiany obowiązujących obecnie przepisów, czyli jest za pozostawieniem swobody ustawiania tego typu automatów w miejscach publicznych.

Dane pochodzą z badania "Aktualne problemy i wydarzenia" zrealizowanego w dniach 4-9 listopada 2009 roku, na reprezentatywnej próbie 1096 osób.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: przeciwnicy | CBOS | hazard | proca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »