Analitycy mówią: Ten rynek ma zadyszkę

- W 2009 roku światowe przychody z usług IT wyniosły 763 mld dolarów, to o 5,3 proc. mniej niż w 2008 roku (805 mld dolarów) - wynika z danych firmy analitycznej Gartner. Według Gartner dostawcy prognozują jednak, że 2010 rok będzie lepszy i oczekują dodatnich wyników sprzedaży.

- W 2009 roku światowe przychody z usług IT wyniosły 763 mld dolarów, to o 5,3 proc. mniej niż w 2008 roku (805 mld dolarów) - wynika z danych firmy analitycznej Gartner. Według Gartner dostawcy prognozują jednak, że 2010 rok będzie lepszy i oczekują dodatnich wyników sprzedaży.

Zdaniem wiceprezes ds. badań Gartner, Kathryn Hale, 2009 r. był dla branży rokiem zmiany strategii - z agresywnej sprzedaży na walkę o utrzymanie przychodów na niezmienionym poziomie, przy ograniczeniu kosztów.

Pięć największych światowych firm zajmujących się usługami IT zanotowało spadki w sprzedaży w porównaniu do 2008 roku. Kryzys najbardziej odczuły Accenture i HP, notując spadki o odpowiednio 11,8 i 10,4 proc. Niższe wyniki w sprzedaży zanotowały także IBM (o 6,6 proc.), Fujitsu (o 0,4 proc.) i CSC (o 6,5 proc.). Mniejsze firmy zanotowały 4,7-proc. spadek.

Reklama

Największym dostawcą usług pozostaje IBM (7,2 proc. udziału w rynku), a kolejne miejsca zajmują: HP (4,5 proc.), Fujitsu (3,1 proc.), Accenture (2,7 proc.) i CSC (2,1 proc.). Rynek usług IT jest jednak znacznie rozdrobniony - 80,4 proc. należy obecnie do mniejszych producentów.

Według Gartner, dostawcy prognozują jednak, że 2010 rok będzie lepszy i oczekują dodatnich wyników sprzedaży.

Gartner to firma analityczna, zajmująca się badaniami branży IT. Powstała w 1979 roku. Zatrudnia 1,2 tys. analityków i konsultantów w 80 krajach na całym świecie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Gartner | dostawcy | firmy | analitycy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »