Biedronka chce otworzyć 250 nowych sklepów
Biedronka, której przychody w 2011 roku wzrosły o ponad 24 proc. do 23,8 mld zł, chce utrzymać wysokie tempo wzrostu w tym roku. Liczy, że sprzedaż porównywalna wzrośnie dwucyfrowo. Sieć ma się powiększyć o około 250 nowych sklepów i dwa centra dystrybucyjne - powiedzieli przedstawiciele spółki na poniedziałkowej konferencji prasowej.
- Planujemy podtrzymać w tym roku wysokie tempo wzrostu sprzedaży. Naszym celem jest dwucyfrowy wzrost sprzedaży porównywalnej - powiedział dziennikarzom Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka.
W 2011 roku przychody sieci wzrosły o ponad 24,2 proc. rok do roku do prawie 23,8 mld zł. Sprzedaż porównywalna (LFL) wzrosła o 13,4 proc.
Biedronka planuje otworzyć w tym roku około 250 nowych sklepów i dwa nowe centra dystrybucyjne: w Sieradzu i Rudzie Śląskiej.
- Podtrzymujemy nasz cel, by na koniec 2015 roku mieć 3 tysiące sklepów - powiedział Suchański.
Dodał, że spółka chce zwiększyć swoją obecność w największych miastach, np. w Warszawie.
- W dużych miastach nasycenie naszymi sklepami jest najmniejsze, kolejki w placówkach są największe. Chcemy tam zwiększyć naszą obecność - powiedział.
Nakłady inwestycyjne w tym roku mają wynieść ok. 2 mld zł. W 2011 roku spółka wydała na inwestycje ok. 1,3 mld zł.
Pytany o możliwości przejęć, Suchański odpowiedział:
- Jesteśmy w stanie przejmować mniejsze sieci, większych nie - z uwagi na prawo antymonopolowe. Analizujemy co się dzieje na rynku, staramy się brać udział we wszystkich możliwych transakcjach, które się zdarzają.
Biedronka, największa sieć detaliczna w Polsce, której właścicielem jest Jeronimo Martins Dystrybucja, liczyła na koniec 2011 roku 1.873 sklepy w ponad 750 miejscowościach. W ubiegłym roku sieć powiększyła się o 239 placówek, obsłużyła 926 mln klientów. Firma zatrudnia prawie 37 tys. pracowników.