Bosch chce wybudować fabrykę we Wrocławiu

Niemiecki koncern Bosch zamierza wybudować we Wrocławiu zakład produkujący elementy do silników diesla. Z nieoficjalnych informacji wynika, że chce zainwestować kilkaset milionów EUR. Sprawa nie jest jednak przesądzona, a rozmowy z polskimi władzami trwają.

Niemiecki koncern Bosch zamierza wybudować we Wrocławiu zakład produkujący elementy do silników diesla. Z nieoficjalnych informacji wynika, że chce zainwestować kilkaset milionów EUR. Sprawa nie jest jednak przesądzona, a rozmowy z polskimi władzami trwają.

Bosch, niemiecki koncern, zamierza wybudować we Wrocławiu fabrykę wtrysków do silników diesla. Miałaby ona powstać obok działającej tuż obok w Mirkowie fabryki układów hamulcowych.

- W Polce miałoby powstawać około 30 proc. tego typu produkcji Boscha. Wartość projektu nie jest dokładnie ustalona, ale wiadomo, że można ją szacować na kilkaset milionów EUR. Inwestor chciałby rozpocząć budowę pod koniec 2003 r., a produkcję - na przełomie 2007/2008 r. - mówi przedstawiciel jednej z zainteresowanych stron.

Zdaniem naszego rozmówcy, zakład miałby docelowo zatrudnić około 1700 osób.

Reklama

Trudny proces

Według innego naszego informatora, Polska nie powinna stracić tej inwestycji na rzecz innego państwa w Europie Środkowej. A taka sytuacja już się zdarzyła. Polska przegrała z Czechami rywalizację o budowę fabryki Toyoty/PSA. Bosch i strona polska jeszcze rozmawiają na temat warunków inwestycji. Wczoraj przedstawiciele niemieckiej centrali firmy gościli na rozmowach w Państwowej Agencji inwestycji Zagranicznych. Dzisiaj mieli udać się na spotkanie z władzami Wrocławia.

- Rozmowy dotyczą m.in. zakresu pomocy publicznej państwa i władz samorządowych dla inwestora - mówi nasz rozmówca.

Jego zdaniem, sprawa niemieckiej inwestycji zależy też od kilku innych czynników.

- Inwestor analizuje opłacalność inwestycji, a przede wszystkim perspektywy rozwoju amerykańskiego i europejskiego rynku. Niestety, na razie panuje na nim dekoniunktura - mówi drugi nasz rozmówca.

To nie jedyny problem

- Ziemia, na której ma powstać fabryka, należy do trzech różnych właścicieli: miasta, Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa i TON Agro. Bosch chce, abyśmy scalili te tereny. Dopiero wówczas zdecyduje się je kupić To jednak jest tylko problem techniczny - dodaje nasz informator.

Hamulce z Mirkowa

Od października w Mirkowie działa nowa fabryka Boscha, produkująca układy hamulcowe. Zakład zatrudnia ponad 500 osób. W tym roku firma przeniosła tu produkcję z zakładów w Twardogórze.

,,Dzięki budowie fabryki w Mirkowie została stworzona baza do dalszego stabilnego rozwoju zakładu Bosch Układy Hamulcowe. Z jego lokalizacji wynikają możliwości do dalszej rozbudowy, które zależne są od dynamiki rynków i warunków gospodarczych'' - czytamy w październikowej informacji prasowej firmy.

Przedstawiciele zakładu nie chcieli jednak komentować informacji o planach budowy nowej fabryki.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: niemiecki | fabryka | Bosch | chciał | W.E. | koncern | Wrocław
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »