Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd abonentów

1,8 mln zł kary nałożyła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Canal+ Cyfrowy, uznając, że spółka wprowadzała abonentów w błąd. Canal+ Cyfrowy zaprzestał stosowania zakwestionowanej praktyki, odwołał się też do sądu - podał w czwartek UOKiK.

UOKiK uznał, że Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd abonentów rezygnujących z oferty spółki, wysyłając im listy z informacją, że powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką.

Urząd ocenił, że wielu z tych abonentów nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę, podczas gdy zgodnie z regulaminem, wystarczające było wypowiedzenie, wysłane listem. UOKiK stwierdził, że telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.

Reklama

Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd, co do ich obowiązków i nałożyła karę w wysokości 1 806 304 zł. Urząd zaznaczył jednocześnie, że spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki.

Sprawdź bieżące informacje z rynku mediów na stronach Biznes INTERIA.PL

Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu. Jak poinformowała spółka, sprawa dotyczyła zakwestionowania przez UOKiK jednorazowego sformułowania zawartego w piśmie z 2010 roku adresowanym do abonentów. "Istotne jest to, że pismo kierowane było do osób, które już wcześniej złożyły oświadczenie o rezygnacji z umowy o abonament. Rezygnacje te były przez Canal+ Cyfrowy w pełni uznawane, ponieważ były składane zgodnie z postanowieniami Regulaminu" - podkreśliła spółka.

Biznes INTERIA.PL jest już na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | błędów | telewizja | Canal+ | oferty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »