Carrefour ma bardzo dobre wyniki w Europie
Problemy finansowe, które dosięgły w ostatnim czasie niektóre sieci handlowe (np. Tesco) omijają Francuzów. Carrefour ma się znakomicie.
Carrefour SA, największa sieć detaliczna z Francji, radzi sobie wyśmienicie w Europie. W III kwartale 2015 r. firma zanotowała przychody w wysokości 21,5 miliarda euro, po ich wzroście o 2,2 proc.
Sprzedaż w Carrefour wzrosła w III kwartale o 2,3 proc. i wyniosła 10,3 miliarda euro. Francuski detalista ma więc za sobą bardzo dobry kwartał w Europie.
Prawdziwą "gwiazdą" w osiągnięciu przez Carrafoura wysokiej sprzedaży okazała się Hiszpania. Pozytywnie też zaskoczyły w tej sferze Włochy. Nadal silną sprzedaż Carrefour notuje również w Belgii.Przychody Carrefour w Hiszpanii wzrosły w III kw. o 4,6 proc., mocno powyżej prognoz.
- Dla Carrefour Europa stała się teraz prawdziwym motorem wzrostu - ocenia prezes francuskiej sieci Pierre-Jean Sivignon.
Analitycy komentujący kwartalne wyniki Carrefour SA zwracają uwagę, że dla detalisty też Brazylia jest nadal mocnym rynkiem, za to trochę trudniej jest w Chinach.Carrefour to sieć hipermarketów i supermarketów. Powstała we Francji w 1959 roku. Grupa działa w 34 krajach.
PAP
_ _ _ _ _ _
Carrefour z wzrostami sprzedaży LfL
Sprzedaż LfL w pozostałych krajach europejskich do których jest zaliczana Polska wzrosła o 4,2 proc. W ciągu dziewięciu miesięcy Francja osiągnęła sprzedaż na poziomie 29,9 mld euro (wzrost o 1,7 proc. i 1,6 proc. LfL), a sprzedaż międzynarodowa wyniosła 33,9 mld euro (wzrost o 4,5 proc.i 3,2 proc. LfL). Sprzedaż LfL w pozostałych krajach europejskich wzrosła o 1,6 proc.
W ciągu trzeciego kwartału Carrefour otworzył lub przyłączył łącznie 281 placówek, na koniec września pod szyldem Grupy działało 12,058 sklepów.
źródło dla handlu.pl