CNN Polska zamiast TVN CNBC?

- Ma to być taki lepszy TVN24 - tak według informacji portalu Wirtualne Media będzie wyglądać stacja, która zastąpi TVN CNBC. Rzecznik prasowy TVN-u poinformował, że antenie znajdą się wiadomości pozabiznesowe.

Kluczowe jest słowo "lepszy", bo TVN24 ma bardzo wysoką pozycję pod względem oglądalności. Mimo to, w wielu kręgach jest krytykowany za tabloidowy charakter - spotykany także w programach wszystkich konkurencyjnych kanałów informacyjnych.

Uruchomienie "poważnego TVN24" to szansa na zyskanie nowych odbiorców. Dobrze wykształconych, z dużych miast, oczekujących pogłębionej analizy i poważnego podejścia do newsów.

Historia TVN CNBC i TV Biznes pokazuje, że nie ma w Polsce miejsca na klasyczne kanały biznesowe. Najwyraźniej reklamodawcy nie widzą powodów, aby wyjątkowo słono płacić za reklamy w nich emitowane.

Reklama

Liczy się każdy grosz i w czasach kryzysu wolą wydać go na promocję w mediach masowych. W Polsce nie ma zbyt dużej grupy inwestorów giełdowych, którzy są w stanie całymi dniami wpatrywać się w biznesowy kanał tematyczny. Wolą czerpać wiedzę na temat bieżących słupków z internetu.

Nie ma potrzeby tworzenia aż tak wyspecjalizowanych telewizji. Przejechał się na tym CNN, tworząc CNN Money i CNN Sports Illustrated. Oba kanały już od dawna nie działają. Tym samym szlakiem próbował podążać TVN. Po sukcesie TVN24 uruchomiono TVN CNBC i nSport. Drugi z kanałów działa nadal, ale znacząco różni się od pierwotnego charakteru. Po rozpoczęciu nadawania poza transmisjami z Ligi Mistrzów skupiał się na newsach sportowych. Emitował nawet magazyny z udziałem ekspertów, podobne do tych znanych z TVN24. Nie wypaliło, choć Orange Sport jest wierny temu profilowi.

Nowy kanał TVN-u może być dobrym uzupełnieniem oferty TVN24 skierowanej raczej dla masowego widza. Masowego, czyli czekającego na lekkie wiadomości czy awantury polityków. Mało zainteresowanego natomiast sytuacją na Bliskim Wschodzie, poważnym dokumentem czy kondycją niemieckich koncernów samochodowych. Takie treści może zapewnić nowy kanał.

TVN24 od jakiegoś czasu współpracuje z CNN. Tym samym ma ogromną bibliotekę treści, które może wykorzystać na antenie. Może też dążyć do szerszego porozumienia. Jakiego? Zastąpienia marki CNBC marką CNN. W ten sposób powstałby CNN Polska albo TVN CNN. Na świecie mamy przecież CNN Türk, CNN en Espańol, CNN Chile. Jest też Euronews, który cały czas chce wejść na polski rynek.

Pod koniec czerwca Agencja TVN informowała natomiast, że została dystrybutorem materiałów wideo produkowanych przez RTL Deutschland, RTL II, N-TV, VOX, RTL Letzebuerg (Luksemburg), M6 (Francja), SIC (Portugalia), Channel 2 (Izrael), PRO TV (Rumunia), TV2 (Dania), VTM (Belgia) i MTV3 (Finlandia). To też potencjalne treści, które może wykorzystać nowy kanał.

Autor: Daniel Gadomski

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »