Co decyduje o sukcesie kampanii reklamy intekstowej?

Stworzenie kampanii reklamy intekstowej jest czynnością bardzo prostą i zajmuje niewiele czasu. W każdym systemie proces ten jest podobny i obejmuje utworzenie listy słów kluczowych, tekstów reklamowych oraz zdefiniowania ustawień kampanii.

Poniżej przedstawiamy film instruktażowy pokazujący proces zakładania kampanii w systemie Adsearch.

Zanim jednak przystąpisz do tworzenia listy słów kluczowych i tekstów reklamowych radzimy poświęcić chwilę na określenie podstawowych czynników, które w dużej mierze mogą zadecydować o sukcesie twojej kampanii, a co za tym idzie przełożyć się na pozytywny zwrot z zainwestowanych w reklamę pieniędzy.

Najważniejsze elementy, które powinieneś określić na etapie planowania kampanii to:

  • CEL - zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć za pomocą kampanii. Czy jest to pozyskanie wartościowego ruchu na stronę, poinformowanie o wydarzeniu, promocja nowego produktu, czy też budowanie świadomości marki. Ścisłe i konkretne określenie celu kampanii będziemy miało bezpośredni wpływ na stworzenie skutecznej strategii.

  • TARGET, czyli grupa adresatów kampanii - określ kim są osoby, do których chcesz skierować swoją reklamę, w jaki sposób mogą myśleć. Postawienie się w roli odbiorcy komunikatu reklamowego pomoże ci stworzyć skuteczne teksty reklamowe i listę słów kluczowych.

  • CECHY TWOJEGO BIZNESU - działasz lokalnie, czy też zasięg twojej oferty jest ogólnopolski? Systemy reklamy oferują możliwość zawężenia wyświetlania reklamy do odbiorców z konkretnego regionu (miasta lub województwa). Zatem jeśli twoi potencjalni klienci pochodzą z określonego regionu, powinieneś skorzystać z możliwości ograniczenia emisji reklamy do tego miasta lub województwa. Dzięki temu masz pewność, że płacisz za dotarcie z reklamą do osób, które faktycznie mogą skorzystać z twojej oferty.

  • STAWKA ZA POZYSKANIE UŻYTKOWNIKA - pomyśl o tym, jaką kwotę jesteś skłonny zapłacić za pozyskanie użytkownika na swoją stronę. Dzięki temu łatwo określisz max cpc w systemie. Będzie to miało również wielkie znaczenie podczas optymalizacji kampanii.

  • OBSŁUGA RUCHU WYGENEROWANEGO Z KAMPANII - przemyśl, jaki maksymalny ruch jesteś w stanie obsłużyć od strony technicznej. Czy twoje zaplecze technologiczne na pewno podoła zwiększonej liczbie odwiedzin na stronie (subskrybowaniu newslettera itp.)? Przekierowanie użytkownika, na stronę niedostępną z powodu "przeładowania" wygeneruje niepotrzebne koszty i zrazi potencjalnych użytkowników.

  • CZAS TRWANIA I INTENSYWNOŚĆ KAMPANII - zdecyduj, czy okres trwania kampanii jest dla ciebie kluczowy. Jeśli zależy ci na tym, aby kampania miała charakter zrównoważony i każdego dnia przynosiła porównywalną liczbę odwiedzin, powinieneś określić jaki limit dziennych przekierowań byłby dla ciebie optymalny i dostosować do nich ustawienia budżetu dziennego.

  • ATUTY TWOJEJ OFERTY - zastanów się, a najlepiej wypisz atuty twojej oferty i elementy, które są atrakcyjne w stosunku do twojej konkurencji. Informacje te będziesz mógł wykorzystać podczas tworzenia listy słów kluczowych i tekstów reklamowych.

  • KATEGORYZACJA OFERTY - jeśli w ramach oferty posiadasz kilka grup produktów, dla każdej z osobna stwórz listę atutów. Najlepiej będzie jeśli w ramach kampanii dla każdej z nich stworzysz osobną listę grup reklam (listę słów kluczowych wraz z dopasowanymi do nich tekstami reklamowymi).

  • TEMATYKA REKLAMY- reklama intekstowa jest rodzajem reklamy kontekstowej, zatem umieszczana jest w artykułach powiązanych z nią treściowo. Jeśli twoja reklama ma wąski i mocno określony krąg odbiorców, a ty dysponujesz niewielkim budżetem możesz dodatkowo wybrać serwisy, na których chcesz umieścić swoją reklamę lub wstrzymać wyświetlanie reklamy na wybranych serwisach.

  • WYBÓR STRONY DOCELOWEJ DLA KAMPANII - strona do której kieruje reklama powinna być rozwinięciem informacji przekazanych w boksie reklamowym. Jeśli celem twojej kampanii jest promocja produktów z twojej oferty, powinieneś kierować użytkowników bezpośrednio do strony z opisem produktu z reklamy. Jeśli natomiast masz na celu pozyskanie wartościowego ruchu lub chcesz poinformować o istnieniu swojej firmy, powinieneś kierować użytkowników na stronę główną swojego serwisu internetowego.

  • UŻYTECZNOŚĆ STRONY DOCELOWEJ - sprawdź, czy twoja strona działa prawidłowo. Czy wszystkie linki są aktywne. Czy poruszanie się w obrębie witryny jest łatwe i intuicyjne oraz czy sama strona wzbudza zainteresowanie. Nawet najlepsza reklama nie przyniesie oczekiwanych efektów, jeśli strona do której kieruje będzie zrażać użytkowników i powodować szybkie zakończenie wizyty.

  • ELEMENT GRAFICZNY - dodanie elementu graficznego do tekstu reklamowego może zwiększyć klikalność reklam, a tym samym znacząco wpłynąć na skuteczność kampanii. Najczęstszymi elementami graficznymi wykorzystywanymi w reklamie intekstowej są: logo lub wizualizacja produktu.

Przemyślenie powyższych elementów pozwoli ci na oszczędność czasu podczas tworzenia listy słów kluczowych oraz tekstów reklamowych. Co więcej, pozwoli ci na stworzenie precyzyjnych komunikatów, które skierujesz do rzeczywiście zainteresowanej nią grupy odbiorców. To z kolei bezpośrednio przełoży się na sukces twojej kampanii i przyniesie ci pozytywny zwrot z zainwestowanych w reklamę środków.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: reklama | reklamy | stworzenie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »