"Dziennik Gazeta Prawna": Żegnamy reklamy banków

Przepisy przygotowywane przez resort finansów spowodują, że instytucje finansowe nie będą mogły promować swoich produktów w telewizji i radiu - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Ministerstwo finansów w porozumieniu z UOKiK uznało, że należy uporać się z wprowadzającymi w błąd reklamami pożyczek konsumenckich.

Oznacza to koniec drobnego druczku i przekonywania, że można wziąć "kredyt za 0 zł" podczas gdy prowizje i koszty obsługi w rzeczywistości wynoszą drugie tyle co sama pożyczana kwota. Wiele informacji będzie musiało zostać przedstawionych w reklamie w sposób tak samo widoczny, czytelny i słyszalny jak dane liczbowe dotyczące kosztów kredytu.

Przedstawiciele rynku finansowego zgodnie twierdzą, że to zabije sens reklamowania się przez branżę. Wskazują, że reklamy w telewizji musiałyby trwać wieczność (podawanie wszystkich danych), a poza tym byłyby zupełnie nieczytelne dla potencjalnych klientów.

Reklama

Zdaniem analityków rynku reklamy, banki zmniejszą nakłady na promocję w telewizji i radiu, a zainwestujemy w reklamę natywną w internecie i prasie.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »