EmiTel: Nie ma już zakłóceń na multipleksie MUX-3

We wtorek firma EmiTel poinformowała, że o godz. 13.00 20 grudnia nie dostrzegała zakłóceń w nadawanym przez siebie sygnale na multipleksie MUX-3. Trwa analiza części systemu nadawczego, w których wykryto zakłócenia 17-19 XII, m.in. podczas wystąpienia premier w TVP.

EmiTel poinformował, że o godz. 13.00 20 grudnia nie wykrył zakłóceń w nadawanym sygnale na multipleksie MUX-3. Części systemu nadawczego, w których obserwowano zakłócenia w okresie od soboty do poniedziałku, zostały odizolowane, a ich niektóre funkcje - przejęte przez system zastępczy.

Według komunikatu, odizolowane części poddawane są dalszej analizie w celu jednoznacznego ustalenia źródeł i mechanizmu awarii. EmiTel dokonuje analizy we współdziałaniu z ABW, UKE i TVP.

EmiTel sp. z o.o. od 2010 r. jest operatorem naziemnej telewizji cyfrowej na rzecz Telewizji Polskiej S.A. w ramach multipleksu MUX-3. Umowa między TVP a EmiTelem została podpisana 28 kwietnia 2010 r. w wyniku rozstrzygnięcia otwartego przetargu.

Reklama

W sobotę, gdy w TVP nadawano wystąpienie premier Beaty Szydło, wystąpiły przerwy w nadawaniu sygnału telewizyjnego przez sieć transmisyjną EmiTelu. W niedzielę firma poinformowała w komunikacie, że w dniach 17 i 18 grudnia 2016 r. na 11 spośród 137 obiektów nadających sygnał MUX3 nastąpiły krótkie kilkuminutowe zakłócenia w prawidłowych emisjach spowodowane błędami synchronizacji.

- Były to kilkuminutowe przerwy, ale nie powodowały one przerw emisji programów, a jedynie ich zakłócenia na krawędzi zasięgów obiektów nadających sygnał MUX3. Awaria nas całkowicie zaskoczyła, ale dotyczyła ona znikomego procenta populacji kraju - zaznaczył rzecznik prasowy Emitelu Jarosław Niechcielski. Jak podano w komunikacie, zakłócenia MUX3 miały miejsce na obiektach: RTCN Opole/Chrzelice, RTCN Wrocław/Ślęża, RTON Tarnów, TON Łanięta, RTCN Częstochowa/Wręczyca, RTON Leżajsk, RTCN Dęblin/Ryki, TON Tarnobrzeg, RTCN Przysucha, RTON Kłodzko, RTCN Lublin/Piaski.

TVP Info poinformowało w niedzielę, że problemy dotyczą 13 województw oraz, że władze TVP o kłopotach z odbiorem sygnału poinformowały Rządowe Centrum Bezpieczeństwa i Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

TVP powtórzyła sobotnie wystąpienie szefowej rządu w niedzielę wieczorem.

W poniedziałek resort gospodarki morskiej poprosił władze spółki EmiTel o pełne wyjaśnienie przyczyn przerw w nadawaniu sygnału telewizyjnego na terenie Polski, ponieważ ta sama spółka odpowiada za system łączności na morzu. Wiceminister Grzegorz Witkowski zwrócił uwagę w piśmie do władz firmy, że "właściwa realizacja umowy wpływa bezpośrednio na realizację przez Polskę zobowiązań międzynarodowych". Zastrzegł również konieczność przeprowadzenia na zlecenie MGMiŻŚ audytu technicznego w celu potwierdzenia prawidłowości realizacji umowy o świadczenie usług utrzymywania łączności alarmowej i bezpieczeństwa w obszarach odpowiedzialności polskiej administracji morskiej w obszarach morza będących w zasięgu stacji brzegowych fal ultrakrótkich i średnich z dnia 29 grudnia 2015 roku.

Firma Emitel sp. z o.o. powstała w maju 2002 r. poprzez wydzielenie z Telekomunikacji Polskiej SA struktur organizacyjnych zajmujących się radiodyfuzją (rozpowszechnianiem droga radiową sygnałów świetlnych lub dźwiękowych do dużej liczby odbiorców). Od 2011 do 2014 roku właścicielem spółki była EM GROUP S.A. R.L, należąca do funduszu Montagu Private Equity z siedzibą w Londynie.

Według danych KRS, 31 lipca 2014 r. Emitel sp. z o.o. połączył się z Kelbrook Investments sp. z o.o. Kelbrook Investments zmienił nazwę na Emitel sp. z o.o. oraz przejął całość zobowiązań i majątku tej firmy. Obecnym właścicielem EmiTelu jest amerykański fundusz Alinda Capital Partners.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Emitel | DVB-T | mux 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »