Fatalny czas dla Myszki Mickey

Zarobek firmy z krainy bajek - Walt Disney Co. - spadł w ostatnim kwartale o 46 procent. Wpływ na to miało wiele czynników - m.in. spadek sprzedaży DVD i reklam w stacjach TV. Oczekiwania analityków z Wall Street były jeszcze gorsze. Papiery podrożały wczoraj na giełdzie o 1,3 proc.

Zysk wyniósł 613 mln USD w porównaniu z 1,13 mld w tym samym okresie rok wcześniej. Przychody spadły o 7 proc. do 8,1 mld USD. W sektorze filmowo-telewizyjnym spadły o 21 proc. (najbardziej przyczyniły się do tego słabe wyniki filmów ?Wyznania zakupocholiczki? i ?Piorun?).

Dział medialny (w tym telewizje ABC, ESPN i Disney Channel) miał większe przychody o 2 proc. do 3,62 mld USD, lecz zarobek operacyjny spadł o 4 procent. Do 1,30 mld USD. Zyski z telewizji kablowych zwyżkowały o 5 proc., zarobek uzyskiwany z parków tematycznych Walt Disney World, Disney Vacation Club, Disneyland oraz Disneyland Paryż zniżkował aż o połowę do 171 mln USD.

Reklama

Krzysztof Mrówka, INTERIA.PL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Walt Disney | myszki | Disney Plus | procent | Disney
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »