Gorzów Wielkopolski: Rzecznik konsumentów ostrzega przed nieuczciwymi praktykami

Do Miejskiego Rzecznika Konsumentów wpływają w ostatnich dniach skargi od starszych osób na działania jednej z firm oferującej dostarczanie gazu do mieszkań - poinformowała w poniedziałek Marta Liberkowska z Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp.

Jak się okazuje, osoby te podpisały umowy na sprzedaż gazu z nową firmą, będąc w przekonaniu, że sprawa dotyczy spisu stanu licznika lub aneksu do dotychczasowej umowy.

Pobierz: program PIT 2016

Z informacji pokrzywdzonych wynika, że otrzymali telefon w sprawie wizyty pracownika gazowni, a następnie przyszła do ich mieszkania osoba, która zapewniała, że reprezentuje dotychczasową firmę gazowniczą. Wielu nie otrzymało egzemplarzy zawartych umów, a pod podany na umowie nr telefonu nie sposób się dodzwonić.

Reklama

- Zalecam ostrożność przy podpisywaniu umów w domach. Żądajmy w każdym przypadku kopii podpisanych dokumentów. W razie wątpliwości proszę o kontakt z dotychczasową firmą i z naszym biurem, gdzie zostanie udzielona pomoc prawna - powiedział Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców w Gorzowie Tomasz Gierczak.

Gierczak przypomniał, że w przypadku zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli np. w domu) konsumentom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia. Osoby czujące się pokrzywdzone mogą zgłosić sprawę policji lub prokuraturze. Natomiast w odstąpieniu od umowy pomagają rzecznicy konsumentów.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców w Gorzowie Wlkp. mieści się przy ul. Orląt Lwowskich 1. Kontakt telefoniczny: 95 735 57 47, 95 735 59 60.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Gorzów Wielkopolski | ostrzega | oszuści | gaz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »