Gracze odwracają się od Totalizatora

Czyżby Polacy nie chcieli zostać milionerami? Taki wniosek można wysnuć, zapoznając się z wynikami Totalizatora Sportowego, które przytacza "Puls Biznesu".

Otóż w I kwartale tego roku na gry i loterie państwowego giganta wydano 656,5 mln zł, aż 20 proc. mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Zdaniem cytowanego przez gazetę prezesa TS Sławomira Dudzińskiego, powodem takiego stanu rzeczy była śnieżna zima i afera hazardowa.

Z kolei eksperci uważają, że powodów jest znacznie więcej. Wymieniają m.in. "małą czytelność" przeprowadzonej jesienią zmiany sztandarowej gry z Dużego Lotka na Lotto i towarzyszący jej zbyt duży wzrost ceny jednego zakładu z 2 do 3 zł. Ponadto mało było zapowiadanych kumulacji, zmniejszyła się też wypłacalność za tzw. trójkę.

Reklama

O problemach Totalizatora może świadczyć fakt, że odmówił on "Pulsowi Biznesu" przekazania nie tylko wyników za styczeń i luty 2010 r., ale i za te same miesiące 2009 r., dla celów porównawczych.

- - - - - -

Prezes Dudziński szacuje, że w tym roku przychody spółki powinny wynieść około 3,3 mld zł; rok wcześniej było to 3,25 mld zł.

- Niewielkie wahania sprzedaży produktów na początku br. nie stanowią zagrożenia dla spółki - ocenił.

Dudziński zaznaczył, że od 2000 r. do 2007 r. przychody firmy kształtowały się na poziomie średnio 2,5 mld zł. Rok 2008 był rekordowy pod względem wartości sprzedaży produktów spółki (m.in. gier i loterii), która wyniosła 3,45 mld zł.

Teraz firma koncentruje się na opracowaniu oraz wdrożeniu nowego wizerunku marek Totalizatora Sportowego. Spółka wprowadziła w kwietniu ub.r. m.in. nową nazwę oraz nowe logo loterii pieniężnych. Dotychczasowa marka Lotek została zastąpiona marką Zdrapki. Z kolei w październiku ub.r. wprowadzono zmianę nazwy gry liczbowej Duży Lotek na Lotto, a także zmieniona została nazwa gry liczbowej Express Lotek na Mini Lotto.

- Totalizator rozpoczął różne procesy. Są one związane m.in. ze zmianą wizerunku znaku, z pozyskaniem nowych obszarów działalności, wprowadzeniem nowych produktów, z kampanią ukierunkowaną na nową grupę naszych graczy. Spółka zamierza zabiegać o klientów powyżej 18. roku życia. Stary klient 50 plus nam odchodzi - zaznaczył Dudziński.

Totalizator Sportowy jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa. Realizuje monopol państwa w zakresie gier liczbowych i loterii pieniężnych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: puls | gracz | Lotto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »