Hakerzy wykradli w Portugalii miliony ważnych danych

Hakerzy wykradli miliony danych ważnych dla bezpieczeństwa Portugalii. Celem ataku informatycznego były niemal wszystkie urzędy publiczne, banki, a także największe firmy tego kraju - ujawniła w piątek telewizja SIC.

Jak podał SIC, cyberprzestępcy wykradli hasła dostępu do służbowych skrzynek pracowników państwowych urzędów, a także wielu przedsiębiorstw.

"Wśród informacji, które wykradziono, są hasła do skrzynek mailowych urzędników niektórych ministerstw, parlamentu, sądów, prokuratury generalnej, policji, szpitali, banków, a także sił zbrojnych" - ujawniono.

Portugalskie media twierdzą, że celem ataków były rozmaite instytucje; hakerom udało się zdobyć dane do ponad miliona kont internetowych. Wśród zaatakowanych instytucji są też partie polityczne, organizacje kulturalne i sportowe, w tym pierwszoligowe kluby piłkarskie.

Reklama

Szacuje się, że podczas ataku cyberprzestępców na infrastrukturę internetową Portugalii ponad tysiąc przypadków kradzieży haseł dotyczyło poczty mailowej przedstawicieli rządu.

Kradzież nastąpiła także w firmie EDP, największym operatorze energetycznym kraju, w portugalskich liniach lotniczych TAP, a także w niektórych mediach.

Według wydawanego w Lizbonie tygodnika "Sabado", choć do ataku hakerów miało dojść w ciągu ubiegłego roku, to portugalskie służby potwierdziły masową kradzież danych dopiero w maju br.

Ze śledztwa wynika, że część danych hakerzy zdobyli na portalach społecznościowych, gdzie korzystali z fikcyjnych kont.

W liczącej ponad 10 mln mieszkańców Portugalii z internetu korzysta około 60 proc. obywateli.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: deta | haker | miliony | dane | Portugalia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »