Huawei miał dostęp do danych milionów osób

Holenderskie służby wywiadowcze przestrzegają przed szpiegostwem przemysłowym Chińczyków. Chiński koncern Huawei miał dostęp do danych milionów klientów niderlandzkiego koncernu telekomunikacyjnego Telfort.

Poufny raport na ten temat został przygotowany przez KPN, macierzystą firmę Telfort i został omówiony w poniedziałek przez dziennik "De Volkskrant".

Z dokumentu wynika, że chińska firma już od 2011 roku miała dostęp do danych przeszło dwóch milionów klientów Telfort. Mogła je także bez problemu transferować do Chin.

- Huawei zbudował system w ten sposób, aby mieć nieograniczony dostęp do wszystkiego - uważa Bart Jacobs, cytowany przez dziennik profesor bezpieczeństwa komputerowego na Uniwersytecie Radboud w Nijmegen.

"De Volkskrant" ujawnia, że holenderskie służby wywiadowcze wielokrotnie ostrzegały KPN przed chińskim szpiegostwem przemysłowym. "Tajne służby co najmniej dwukrotnie ostrzegały, że dane klientów, które wykryto u Chińczyków zgadzają się z danymi KPN" - informuje dziennik.

Reklama

Nie czekaj do ostatniej chwili, pobierz za darmo program PIT 2020 lub rozlicz się online już teraz!

Rzecznik Huawei odnosząc się do poniedziałkowych rewelacji stwierdził, że nie może odpowiedzieć na ustalenia z raportu KPN. "Nie znamy tego raportu, a poza tym nigdy nie wypowiadamy się w imieniu naszych klientów" - powiedział gazecie rzecznik.

Holenderski rząd zdecydował w 2019 roku, że Huawei nie będzie dostawcą najbardziej wrażliwych części budowanej sieci 5G. Media wskazywały wówczas na obawy przed szpiegostwem. Chińczycy jednak nadal dostarczają części telekomunikacyjnym gigantom - KPN i T-Mobile.


PAP
Dowiedz się więcej na temat: telefonia komórkowa | Huawei
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »