Ikona prasy sprzedana na aukcji!

"Washington Post" po niemal 50 latach sprzedał na aukcji tygodnik "Newsweek" 91-letniemu Sidneyowi Harmanowi, który współtworzył kiedyś firmę Harman International Industries produkującą sprzęt grający.

Tygodnik był wystawiony na sprzedaż od maja br. Nie ujawniono kwoty transakcji. W aukcji walczyli m.in. Fred Drasner (kiedyś wydawca "New York Daily News") oraz spółka OpenGate Capital (wydawca "TV Guide"). Pozbycie się "Newsweeka" było niezbędne - w ostatnich latach przynosił tylko straty. W I kwartale bieżącego roku strata wyniosła 11 mln USD. Maleją też wpływy z reklam. Nowy właściciel zagwarantował 300 pracownikom prawa nabyte u poprzedniego właściciela.

Wydawcą polskiej wersji "Newsweeka" jest Axel Springer Polska.

-----

Newsweek

Amerykański tygodnik społeczno-polityczny, który przedstawia wydarzenia z kraju i całego świata, z różnych dziedzin życia. Został założony przez byłego redaktora "Time'a" Thomasa J. C. Martyna. Pierwszy numer pisma ukazał się pod nazwą "News-Week" 17 lutego 1933 r., a w roku 1961 "Newsweek" został kupiony przez Washington Post Company. W roku 2003 łączny nakład pisma wyniósł 4 mln egzemplarzy, z czego 3,1 mln w USA.

Reklama

Harman Kardon

Harman Kardon a dokładniej harman/kardon jest oddziałem działającego w branży audio przedsiębiorstwa Harman International Industries. Przedsiębiorstwo istnieje od 1953 roku, w którym to zostało założone przez Sidneya Harmana i Bernarda Kardona. Firma harman/kardon w roku 1958 stworzyła jako pierwsza na świecie odbiornik stereofoniczny, a pierwszym produktem spółki był tuner FM. Siedziba mieści się w Northridge w stanie Kalifornia, natomiast wytwarzanie i opracowywanie nowych technologii odbywa się również we Francji. Głównymi produktami przedsiębiorstwa są: amplitunery AVR; odtwarzacze DVD; odbiorniki stereo; wzmacniacze zintegrowane HK; nagrywarki i odtwarzacze CD; zmieniarki CD.

Krzysztof Mrówka

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »