InPost lider logistyki w Polsce z AliExpress

InPost lider nowoczesnej logistyki zawarł strategiczną umowę z AliExpress, globalną platformą z Grupy Alibaba. Tym samym stał się dla AliExpress strategicznym partnerem w Polsce.

InPost - lider nowoczesnej logistyki w Polsce - rozbudował sieć Paczkomatów do 6000 tysięcy. Paczkomat nr 6000 stanął w małopolskiej Suchej Beskidzkiej. Firma jest gotowa do obsługi przesyłek w szczycie świątecznym, zwyczajowo rozpoczynającym się w Black Friday - czyli w tym roku 29 listopada.

Według danych Gemius z oferty światowego giganta branży e-commerce skorzystał już co ósmy polski internauta - jest on w samej czołówce najczęściej wybieranych platform zakupowych w Polsce.

- Obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost polskiego rynku e-commerce - a jednym z naszych kluczowych priorytetów jest poprawa logistyki dla polskich klientów. InPost jest bardzo ceniony przez kupujących w Internecie - a dzięki rosnącej sieci i infrastrukturze logistycznej jest naturalnym strategicznym partnerem dla AliExpress - powiedział Gary Topp, Senior Operation Manager w AliExpress.

Reklama

- Nasze usługi idealnie odpowiadają na potrzeby użytkowników AliExpress - strategiczne partnerstwo z gigantem światowego rynku e-commerce to dla nas wielki sukces. Przewidujemy znaczne zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez nas przesyłek, który i tak rośnie ponad dwukrotnie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Jesteśmy na to przygotowani - wciąż rozwijamy sieć Paczkomatów InPostu.

Wierzymy, że wiadomość o współpracy InPost z AliExpress będzie świetną informacją dla wszystkich osób lubiących zakupy w internecie - klienci e-commerce cenią możliwość odbioru paczki w Paczkomacie® przede wszystkim za nieograniczoną dostępność 24h/7, wygodę i niskie koszty usługi.

Współpraca obu firm gwarantuje bezpieczną realizację dostawy bezpośrednio z Chin do wybranego Paczkomatu InPost w Polsce - co z całą pewnością zachęci nowych klientów do zakupów w AliExpress.

Aż 52 proc. kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru, a aż 61 proc. kupujących stwierdza, że możliwość odbioru w Paczkomacie w wachlarzu opcji dostaw e-sklepów najbardziej zachęca ich do zakupów przez Internet - podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

InPost udostępnił także nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem i swoją skrytką z poziomu aplikacji . Od teraz przy jednym Paczkomacie przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to kolejny krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie.

Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów InPost jest notowany nie tylko w dużych (81 proc.) czy średnich (77 proc.) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71 proc.) i mniejszych miasteczek (74 proc.). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych - w tym powyżej 50 lat - aż 65 proc., a powyżej 60 lat 58 proc..

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności - zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto na mocy porozumienia o współpracy InPost rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74 proc. dużych sklepów oraz 44 proc. małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

opr. MZB

OPINIA: Zdaniem Konfederacji Lewiatan opłaty za przesyłki pocztowe z Chin do krajów UE, w tym Polski są niskie, co negatywnie odczuwają przedsiębiorstwa działające na naszym rynku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: InPost | AliExpress | Alibaba | Poczta Polska | przesyłki | przesyłki pocztowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »