Internetowe kulinaria coraz mocniejsze - wyzwanie rzucone telewizji?
Portal Wirtualnemedia.pl opublikował ranking polskich internetowych serwisów kulinarnych. Dynamicznie rozwijający się segment angażuje już miliony użytkowników.
Gotowanie w sieci cieszy się coraz większą popularnością.
Z zestawienia opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że już 15 polskich serwisów kulinarnych cieszy się oglądalnością powyżej miliona użytkowników miesięcznie.
Na podium najlepszych stron kulinarnych w Polsce znajdują się dwie witryny należące do Grupy Interia.pl. Niekwestionowanym liderem jest Smaker.pl, a na miejscu trzecim plasuje się Durszlak.pl.
Smaker.pl to pierwszy polski serwis kulinarny, z którego w ciągu miesiąca skorzystało ponad 3 miliony użytkowników (badanie Gemius/PBI za luty br.). W ciągu dwóch lat podwoiła się liczba korzystających ze Smakera pasjonatów gotowania.
Lider witryn w kategorii internetowych serwisów z przepisami może się również pochwalić ponad 19 mln odsłon wykonanymi przez użytkowników w jeden miesiąc.
Internetowe serwisy kulinarne i ich mobilne mutacje stają się realną konkurencją dla telewizyjnych programów o gotowaniu. Dla przykładu: średnia oglądalność najpopularniejszego z nich - "Kuchennych rewolucji" - nie przekracza w tym sezonie 2,6 mln widzów.