Jedynie internet się obroni!

Prezes Internet Group Ryszard Wojciechowski przewiduje, że w 2009 roku rynek reklamy spadnie o 12 proc., po tym jak w I kwartale stracił ponad 10 proc.

Prezes Internet Group Ryszard Wojciechowski przewiduje, że w 2009 roku rynek reklamy spadnie o 12 proc., po tym jak w I kwartale stracił ponad 10 proc.

Największe zniżki dotkną reklamę prasową, która może zapikować w tym roku nawet 20 proc. w dół, wydatki na reklamę telewizyjną spadną o 8-10 proc. "W I kwartale sytuacja na rynku reklamy była bardzo pesymistyczna. Widać, że klienci zamrażali działania reklamowo- marketingowe. Na rynku panuje ogromna niepewność, co do przyszłości i tego, czy najgorsze chwile dla naszej gospodarki mamy już za sobą. Dlatego wiele kampanii było przesuwanych na inne terminy. Także kwiecień nie przyniósł poprawy. Dopiero pierwsze dni maja są bardziej optymistyczne" - powiedział prezes Internet Group, która jest właścicielem monitorującego rynek reklamowy CR Media Consulting. "Według naszych szacunków cały rynek reklamy spadł w I kwartale ponad 10 proc. Najbardziej dotkliwą zniżkę odnotował segment prasy, który spadł o 20-22 proc. Telewizja straciła 12 proc., a radio 7 proc.

Reklama

Spadkom skutecznie opiera się tylko reklama w internecie, która wzrosła o 4-5 proc." - dodał. Według szacunków CR Media Consulting, przychody reklamowe mediów w 2008 roku zwiększyły się rdr o 10,5 proc., do 7,46 mld zł.

Najbardziej, bo o 33 proc. w ubiegłym roku wzrosły przychody reklamowe w internecie, telewizja zyskała blisko 13 proc., a radio 12 proc. Najsłabiej w 2008 roku prezentowała się reklama prasowa, zyskując zaledwie 2,5 proc. "Jeżeli sytuacja gospodarcza gwałtownie się nie pogorszy to spodziewam się pewnej poprawy sytuacji na rynku reklamy. Wydaje mi się, że przy zalegającym w magazynach towarach i niezrealizowanych celach sprzedażowych, firmy zdecydują się po wakacjach na kampanie reklamowe" - powiedział prezes. "Prognozuję, że prasa tylko w nieznacznym stopniu odrobi straty i cały rok zamknie 18-20 proc. zniżką przychodów z reklam. Nieco lepiej zachowa się reklama w telewizji, ale i tak tylko częściowo skompensuje słaby I kwartał, co da roczny spadek na poziomie 8-10 proc. Klienci przyzwyczajeni do upustów i bonusów łatwo z nich nie zrezygnują. Internet powinien w całym roku odnotować jednocyfrowy wzrost, rzędu 5-6 proc. Natomiast radio straci około 7-8 proc." - dodał.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: reklama | rynek reklamy | radio | reklamy | obronił | internet | jedyna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »