KE chce wprowadzić jednolite zasady znakowania produktów ekologicznych

Komisja Europejska chce, aby w UE powstał jednolity rynek produktów ekologicznych - by produkty te byłyby jednolicie oznakowane i dzięki temu łatwiej rozpoznawalne. Z taką inicjatywą wystąpił we wtorek komisarz ds. środowiska Janez Potocznik.

Komisja Europejska powołuje się na badania Eurobarometru, z których wynika, że 48 proc. europejskich konsumentów jest zdezorientowanych docierającymi do nich informacjami dotyczącymi produktów ekologicznych - mają oni wątpliwości, czy dany produkt jest ekologiczny czy też nie. Dlatego chce wprowadzić jednolity system ich znakowania.

- Musimy zadbać o to, by obecne na rynku produkty, które (...) są najbardziej przyjazne dla środowiska, były znane i rozpoznawalne. Udostępniając konsumentom wiarygodne i możliwe do porównania informacje o wpływie produktów na środowisko oraz uzyskanych przez nie rekomendacjach, dajemy im możliwość wyboru. Pomagając natomiast przedsiębiorstwom w ujednoliceniu stosowanych przez nie metod, przyczyniamy się do zmniejszenia ponoszonych przez nie kosztów i obciążeń administracyjnych - powiedział, cytowany w komunikacie, Potocznik.

Reklama

W swojej inicjatywie zaproponował trzyletni okres badań, by opracować jednolite zasady dotyczące ekologiczności poszczególnych produktów i sektorów wytwarzania żywności. Do udziału w opracowaniu zasad zaproszone zostały m.in. firmy i organizacje branżowe. W oparciu o wyniki tych pracy KE podejmie decyzje o tym, jak będzie wyglądał jednolity rynek produktów ekologicznych.

Sprawdź: PROGRAM PIT 2012

PAP
Dowiedz się więcej na temat: zasady | Komisja Europejska | chciał | ekologia | produkty ekologiczne | produkty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »